Tuesday, November 14, 2017

BINA SEMULA PULAU PINANG



Pulau Pinang perlu diselamatkan ! Pulau Pinang perlu di Bina Semula. Banjir besar pada dan kejadian tanah runtuh di Pulau Pinang sewajarnya membuka mata semua pihak terutama kerajaan negeri bahawa ada sesuatu yang tidak kena. Ada sesuatu yang telah dibuat dan disembunyikan. 

Namun alam ini tidak pandai berbohong, bumi dan tanah di Pulau Pinang tidak pandai berdusta bahawa tangan-tangan yang mentadbir di bumi Mutiara ini ada sesuatu yang tidak kena. 

Pulau Pinang telah mengalami 119 kejadian banjir sejak 2013 hinggalah Oktober ini. Lim Guan Eng boleh mengalih dan berseloroh kononnya sebab hujanlah jadi banjir. Sedangkan dahulu bukan main lagi mendabik dada kononnya mampu selesaikan masalh banjir dalam masa sepenggal. Ini dah masuk dua penggal -bukannya bertambah baik, makin teruk lagi adalah. 

21 Oktober yang lepas, 11 pekerja binaan terbunuh selepa mereka tertimbus dalam kejadian tanah runtuh di satu tapak projek di Tanjung Bungah. Adakah semua ini menjadikan Lim Guan Eng dah kuncu-kuncu sedar ? Tidak sama sekali - mereka tidak pernah tahu erti insaf dan sedar diri. Bahkan lebih angkuh kononnya ini hanya kemalangan di tempat kerja. 

Akhirnya Kerajaan paling angkuh ini melutut menyembah meminta pertolongan dari Kerajaan Pusat yang mereka tuduh tidak cekap, tidak efisyen dan penuh rasuah apabila Pulau Pinang dilanda banjir terburuk dalam sejarah. Banjir ini juga telah meragut tujuh nyawa yang kebanyakkannya adalah warga emas akibat lemas dan ada yang dihempap pokok. 

Akhirnya manusia bongkak ini menghubungi Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi bagi memohon bantuan pasukan penyelamat Angkatan Tentera Malaysia. 

Manusia yang tak tahu malu ini akhirnya melutut, kalah ....berhadapan dengan musibah yang dia sendiri undang. Di zamannya projek di lereng-lereng bukit ini berganda-ganda banyaknya berbanding di zaman pentadbiran Barisan Nasional. 

Tak hairanlah rakyat yang selama ini sabar naik berang dengan beberapa wakil rakyat DAP. Mereka meluahkan kemarahan terhadap sikap pemimpin DAP yang cakap tidak serupa bikin. 

Antaranya dalam video, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Datuk Keramat, Jagdeep Singh Deo terdiam seribu bahasa apabila dimarahi oleh penduduk setempat. Dala m satu lagi video yang tular menunjukkan penduduk melepas kemarahan kepada Ahli Parlimen Bukit Gelugur daripada DAP, Ramkarpal Singh Deo kerana tidak menyediakan jet air untuk mereka membersihkan rumah. 

Amarah rakyat tidak lagi dapat dibendung, semua ini berpunca dari sikap tamak, sombong dan angkuh kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah pentadbiran Dinasti Lim. 

Rakyat Pulau Pinang rata-rata menyedari punca banjir terburuk kali ini adalah dari kerakusan kerajaan DAP Pulau Pinang. Sebab itulah apabila Perdana Menteri , Timbalan Perdana Menteri dan lain-lain pemimpin BN yang datang mereka disambut dengan deraian air mata kesedihan dan penyesalan. Mereka sedar hanya kerajaan yang prihatin dengan rakyat seperti Barisan Nasional yang mampu menjaga dan memelihara Pulau Pinang dengan baik. 

Gerakan pemimpin pembangkang yang diketuai oleh Rafizi kononnya untuk bina semula Malaysia perlu ditempeleng oleh rakyat dengan MEMBINA SEMULA PULAU PINANG dibawah kerajaan yang bertanggungjawab iaitu BARISAN NASIONAL. 

No comments:

Post a Comment