Friday, June 16, 2017

TOLAK PPBM - DAP MAHU MELAYU BONEKA SEBAGAI PEMIMPIN



Dalam memberi saingan kepada Barisan Nasional adalah penting Pakatan Harapan mempunyai seorang Ketua yang berkuasa memberi arahan.

Perkara ini amat difahami oleh Tun Dr Mahathir dan Itulah salah satu caranya bagi memberi tekanan kepada Barisan Nasional.

Namun syak wasangka DAP terhadap Tun Dr Mahathir masih belum lagi hilang, mereka masih lagi sangsi dengan sikap Tun Dr Mahathir yang bila-bila masa sahaja boleh menjadi senjata berbahaya.

Jelas sekali Pakatan Harapan terbina dengan binaan yang cukup rapuh. Masing-masing mempnyai agenda sendiri. Keputusan untuk melantik seorang bakal Perdana Menteri dikalangan mereka pun bercelaru. Itu sahaja cukup untuk membuktikan mereka takkan berjaya pada PRU ke 14 ini.

Sebenarnya DAP tidak mahu wujud UMNO baru dalam Pakatan Harapan. Itu saja sebabnya. Kebencian mereka terhadap Tun Dr Mahathir tidak pernah padam. Sikap Diktatornya semasa memimpin negara masih lagi menjadi igauan DAP.

Sepertimana yang kita kenal, Tun Dr Mahathir jenis yang tidak akan tunduk kepada sesiapa pun. Adalah silap jika DAP , PKR dan PAN rasa mereka boleh memperain-mainkan orang tua ini. Mereka belum kena kuntau orang tua ni seperti mana mantan-mantannya terdahulu.

No comments:

Post a Comment