Friday, April 28, 2017

JANGAN BENCI UMNO, AHLI PAS PERLU IKHLAS DAN REDHA




 Ahli-ahli Pas khususnya yang menganggotai Dewan Ulama dinasihatkan supaya tidak membenci ahli-ahli UMNO malah sebaliknya, mereka sewajarnya didekati.

Wakil Dewan Ulama Pahang, Azhar Jaafar, ketika membahaskan ucaptama Ketua Dewan Ulama pada Muktamar Ke-56 sayap berkenaan petang ini berkata, sebagai pendakwah, ahli-ahli Dewan Ulama perlu mempunyai hikmah dan berilmu.

Katanya, kedua-dua perkara berkenaan penting sekiranya parti mahu memastikan konsep 'Negara Sejahtera' yang sedang diperjuangkan diterima baik oleh rakyat.

"Kita perlu ada adab zahir dalam memasarkan konsep ini kerana ia merupakan satu perkara besar yang menjadi penyelesaian kepada permasalahan rakyat.

"Kita perlu ada sikap ikhlas, reda dan amalkan apa yang dikatakan dan jangan benci orang yang kita mahu jualkan konsep ini," kata beliau.

Sementara itu, wakil Dewan Ulama Wilayah Persekutuan, Azhar Yahya ketika membahaskan perkara yang sama berkata, Pas mempunyai kekuatan untuk menjayakan konsep 'Negara Sejahtera' walaupun tidak dibantu oleh pihak lain.

Kata beliau, perkara ini jelas apabila indeks jenayah di Selangor berjaya diturunkan daripada 57,000 kepada 32,000 dalam masa lima tahun bermula tahun 2008 melalui pelbagai program tarbiah.

"Pas terus buat kerja walaupun pada ketika itu banyak tangan-tangan kiri yang DAP lakukan, pesta arak dan sebagainya.

"Ini bukan kehebatan pakatan pembangkang yang dahulu kerana ia sudah dihancurkan oleh DAP," tegasnya.

Tambah beliau, perjuangan Pas pada ketika ini, terutamanya berhubung Pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau RUU 355 merupakan usaha yang amat mengetuk pintu rahmat.

Oleh itu, kata beliau, Pas tidak perlu bimbang sekiranya terpaksa meneruskan perjuangan secara bersendirian. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment