Saturday, April 29, 2017

DAP PENGHASUT PEROSAK KEHARMONIAN MASYARAKAT




 Tiada ada apa yang disumbangkan oleh DAP melainkan kerosakan dan haru-hara dalam negara. Sejak DAP mengetuai Pakatan pembangkang banyak haru hara yang mereka telah timbulkan. Antara BERSIH 1 hinggalah BERSIH 5. 

BERSIH 1 pada mulanya memecahbelah perpaduan keharmonian rakyat. Perpecahan ini berlanjutan sehingga BERSIH 2, BERSIH 3, BERSIH 4...dan apabila BERSIH 5 dilancarkan, ternyata ianya semakin kurang, rakyat sudah tidak lagi mempercayai pakatan yang dikuasai DAP. 

Jelas sekali DAP merupakan kepala dalam mengetuai Pakatan Harapan sebagai "pak hasut" dan menanam kebencian kepada kerajaan yang dipilih oleh rakyat. 

Tindakan DAP ini menjadi ancaman kepada sebuah kerajaan yang dipilih oleh rakyat secara sah. DAP sebenarnya memusuhi pilihan rakyat, dan mahukan sekelompok manusia sahaja menguasai negara. 

Bagi Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, perkara ini sangat membimbangkan, kerana ianya boleh mengugat keharmonian masyarakat yang berbilang kaum yang selama ini hidup dengan aman dan damai. Jika dibiarkan DAP dan sekutunya terus menghasut rakyat, dibimbangi negara akan jadi porak peranda dan haru-hara.

"Kita jangan membiarkan DAP terus mempergunakan hasutan dan memainkan sentimen perkauman demi mendapatkan kuasa pemimpin-pemimpin dalam parti itu."
"Kita lihat pada pilihan raya umum lalu, DAP menggunakan slogan Ubah untuk mendapatkan sokongan rakyat khususnya komuniti Cina.

"Kita perlu terus berpegang kepada nilai teras Barisan Nasional (BN) iaitu kerjasama, semangat konsensus dan kita akan pastikan perpaduan yang unggul untuk rakyat berbilang kaum di negara ini," katanya pada program Ceramah Rakyat Negaraku Generasiku di Mentakab di sini malam ini.


No comments:

Post a Comment