Saturday, March 25, 2017

TAKUT TEMBELANG KIT SIANG PECAH, DAP BUAT LAPORAN POLIS






Cakaplah macam mana sekalipun, berlakonlah apa watak sekalipun, waimma pakailah songkok ke, lebai ke, jubah Tok Arab ka,  Lim Kit Siang tidak boleh menafikan bahawa dia sememangnya anti Melayu dan Islam. Tengok riak muka pun kita boleh tahu. 

Ekoran daripada pengumuman Tan Sri Annuar Musa (TSAM) mengadakan pertandingan penulisan artikel berkenaan dirinya sebagai seorang yang anti Melayu dan Islam, ahli parlimen Gelang Patah yang sentiasa tidak ada di kawasannya bertindak menyuruh beberapa "ekor" budak suruhannya yang terdiri daripada beberapa pemimpin pembangkang membuat laporan polis terhadap Tan Sri Annuar Musa. 

Ini merupakan satu lagi siri drama Lim Kit Siang untuk mengabui mata rakyat kononnya dia bukannya seorang anti Melayu dan Islam. 

Tak usahlah hendak berlakon, jika dibuat filem berkenaan Siri anti Melayu dan Islam YB Gelang Patah ini, tentu lebih dari 50 episod baru siap drama ini. 

"Drama" terbaru Lim Kit Siang ini dihadiri dan dijayakan oleh Ahli Dewan Unda­ngan Negeri (ADUN) Damansara Utama dari DAP, Yeo Bee Yin di Balai Polis Damansara. Laporan ini dibuat pada jam 10 pagi. 

Turut hadir membuat laporan polis itu ialah ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San; Ahli Jawatankuasa Eksekutif Sosialis Muda DAP (DAPSY), Dyana Sofya dan Ahli Majlis Perbandaran Selayang, Edry Faizal Eddy Yusof. Semuanya bagaikan lembu yang sudah dicucuk hidung. 

Menurut mereka, laporan polis dibuat kerana kerana beliau (TSAM) cuba mempromosikan kebencian menerusi pertandingan karangan yang menawarkan hadiah benilai RM10,000. Dia kata semua orang boleh menang, kalau orang nak menang apa mereka buat? Mempromosikan dasar kebencian antara satu sama lain.

“Ini sangat bahaya. Kita mahu dia disiasat serta bimbang akan keselamatan Kit Siang. Beliau (Kit Siang) biasanya datang Petaling Jaya dan tinggal di SS2, jadi kami perlu juga buat laporan di sana untuk memastikan polis melindungi keselamatan beliau. Ini sangat-sangat bahaya,”.

Yeo mendakwa, tindakan Ketua Penerangan UMNO itu mempromosikan kebencian dalam kalangan rakyat terhadap pemimpin nombor satu parti berkenaan serta secara tidak langsung turut mengancam keselamatan Kit Siang.

Apakah ADUN Damansara Utama itu ingat rakyat sayang kepada Lim Kit Siang ? Berpijak di bumi yang nyatalah YB, rakyat Malaysia rata-rata memang sudah lama membenci Ahli Parlimen yang sentiasa bersikap anti Melayu dan Islam.

Kalau Lim Ki Siang tak anti Melayu, janganlah menentang kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu, jika Lim Ki Siang tidak anti Melayu jangan minta jawatan Perdana Menteri diisi oleh bukan Melayu, jika Lim Ki Siang tidak anti Islam, janganlah menentang undang-undang Islam, Hudud dan RUU 355.

Jika YB Yeo dan Kit Siang perhatikan dengan betul-betul apa yang Tan Sri Annuar Musa umumkan berkenaan Artikel tersebut, beliau hanya menganjurkan pertandingan penulisan artikel berkaitan dakwaan rasis, anti-Islam dan diktator membabitkan Kit Siang berdasarkan FAKTA TEPAT  termasuk daripada dakwaan SAHABAT TERSAYANG Kit Siang, Tun Dr. Mahathir yang dulunya kuat menentang DAP. 

Sebenarnya hendak melondeh wajah DAP sebenar tidaklah susah, Laporan Mangeran 13 Mei 1969 cukup untuk membuktikan DAP dan Kit Siang sememangnya terlibat dalam kempen anti Melayu dan Islam. 

Oleh itu tidak ada salahnya Tan Sri Annuar Musa sebagai ahli dan pemimpin UMNO mengajak rakyat merakamkan sikap anti Melayu dan Islam pemimpin tertinggi DAP tersebut dalam artikel dan sebagainya asalkan ianya BERFAKTA dan berasaskan KEBENARAN. Pemimpin DAP tak boleh menerima kebenaran kah ? 

Dan yang paling menarik, apabila Tan Sri Annuar Musa menaikan lagi jumlah hadiah kepada pemenang dari RM10 ribu kepada RM50 ribu. 

Topik artikel yang dipilih  masih lagi sama iaitu ‘Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai seorang rasis, anti-Islam, anti-Melayu dan juga diktator, apakah benar?’ 
Lim 
Jika ahli DAP ada fakta-fakta yang benar tidak ada masalah untuk menyertai pertandiangan ini dengan syarat artikel ini hendaklah berfakta dan benar. Jika ianya bersifat fitnah seperti yang pemimpin DAP selalu buat tu, ianya  tidak dibenarkan. 

Pertandingan ini sedikit pun tidak menyemaikan kebencian kepada mana-mana kaum pun, tetapi menjurus kepada kebenaran yang berfakta. DAP tidak perlu risau dan takut jika mereka di pihak yang benar. 
salah satu petikan laporan dari buku 13 May


Jika DAP menuduh Tan Sri mempromosi kebencian, apa bukankah selama ini DAP sering menyemaikan kebencian kepada Perdana Menteri dan pemimpin UMNO ? Hari-hari DAP mempromosikan kebencian rakyat kepada kerajaan dan pemimpin UMNO boleh pula ?

Kononnya DAP bimbang keselamatan Lim Kit Siang, lawaklah....sehingga kini tak ada seguris calar pun pemimpin agung DAP tu. Bahkan umurnya sehingga kini masih panjang kerana hidup dinegara yang aman damai di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional.   

Tan Sri Annuar Musa sudah menjelaskan, tujuan pertandingan itu bagi membantu pemimpin itu mendapatkan maklumat, gambar, petikan atau sebagainya berkaitan dakwaan bahawa Kit Siang merupakan seorang diktator, rasis dan anti-Islam.

Oleh itu permintaan pemimpin DAP agar Tan Sri Annuar memohon maaf kepada mereka sebenarnya tidak perlu. Tidak ada apa yang perlu dimaafkan, dan pemimpin DAP pun tidak perlu diberi maaf kerana sikap anti Melayu dan Islam mereka tidak pernah padam dari dulu, kini dan mungkin selamanya. 


BUKTI  DAP ANTI MELAYU DARI LAPORAN 13 MEI

Jika Lim kit Siang tidak anti Melayu dan Islam, beliau sewajarnya membuktikannya dengan mengangkat Tun Dr. Mahathir sebagai Ketua kepada PAKATAN TAK BOLEH HARAP.






No comments:

Post a Comment