Saturday, February 25, 2017

MELAYU MUDAH LUPA....


DAP setelah dapat sedikit kuasa pada Mei 1969 telah menghalau orang Melayu balik ke Hutan, orang Melayu Sakai katanya....

DAP dulu dan DAP hari ini dipimpin oleh orang yang sama, keturunan yang sama. Bahkan boleh dikatakan DAP ini talibarut komunis yang berselindung dalam demokrasi....

DAP menyanjung pengganas komunis, admin yakin jika mereka berjaya menguasai negara, mereka akan angkat pengganas komunis sebagai Pahlawan. 

Bahkan pernah ada desakan agar membenarkan Chin Peng komunis di kuburkan disini. Perkara ini mendapat bantahan orang Melayu terutama bekas askar yang mempunyai banyak sejarah dengan bapa komunis itu. 


Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamid pernah berkata sekiranya kerajaan membenarkan abu mayat bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng masuk ke Malaysia, ia boleh mendorong pihak tertentu membina tugu peringatannya. 

"Ia bukan sahaja mengenai abu mayatnya. Kami bimbang seseorang akan membina tugu peringatannya dan memberi penghormatan kepadanya,"

Rentetan daripada itu, Presiden PAN pernah memberi pengiktirafan kepada komunis sebagai pejuang negara. Kita tahu siapa dibelakang di sebalik kenyataan biadap Mat Sabu itu. DAP mahu orang kenyataan membela komunis itu keluar dari mulut bangsa Melayu sendiri. Tak banyak akan ada juga Melayu yang menyokong kenyataan ini. Inilah kejayaan DAP. 

Seorang veteran VAT 69 Komando, Wan Taha Wan Mohamed, 66, berasa terhina dengan tindakan Mohamad Sabu yang mendakwa Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai hero sebenar dalam peristiwa Bukit Kepong.

Beliau yang telah berkhidmat 20 tahun dengan meredah hutan untuk memerangi pengganas, tidak faham bagaimana Mantan Timbalan Presiden PAS  itu sanggup menyokong komunis.

Saya berfikir macam mana beliau boleh hina bangsa dan agama sendiri. Jika beliau sudah tidak mahu tinggal di Malaysia, bolehlah keluar dari negara ini.

Orang macam Mohamad Sabu ibarat ‘kain buruk’ kepada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.


No comments:

Post a Comment