Friday, April 15, 2016

#YangKlasik #YangHangat #YangGempak MEMANG YANG TERHEBAT





Sejak bertapak  pada tahun 1982 lagi McDonald's berjaya mendapat tempat dihati rakyat Malaysia. Sehingga kini McDonald's masih kekal menjadi pilihan utama rakyat tempatan. Dengan 69 juta pelanggan di lebih 100 negara McDonald's boleh dikatakan jenama yang paling terkenal didunia dengan lebih 36,000 lokasi di seluruh dunia. 

Bagi menarik lagi hati pelanggan McDonald's telah berusaha melakukan pelbagai aktiviti termasuklah mempekenalkan pelbagai konsep baru dan menarik di seluruh cawangan di seluruh dunia. 

Tentu anda tersenyum sendirian apabila mengingati kembali saat detik-detik indah bersama keluarga atau yang tersayang ketika kali pertama menikmati hidangan di McDonald's. Masih lagi teringat betapa rasa bangga dapat menikmati hidangan di restoran McDonald's. Besoknya akan menjadi tajuk perbualan utama dengan rakan-rakan disekolah. Kelakar apabila teringat kembali saat tersebut. 

Namun dengan konsep terbaru McDonald's yang lebih ceria akan memberikan keseronokan dan kepuasan yang tidak terhingga. Malangnya dahulu zaman remaja kita tak ada lagi telefon pintar. Kalau tak boleh lah berkongsi saat-saat mani dan indah bersama-sama. 

Justeru itu saya dan rakan-rakan rasa teramat istimewa McDonald's menjemput para pengamal media sosial dan bloggers untuk meraikan bersama-sama dengan promosi terbaru mereka #YangKlasik #YangHangat dan #YangGempak. Rasa amat seronok dapat berjumpa dengan rakan-rakan seangkatan yang sama citarasa dan minat..., emmm, saya minat #Yang Hangat !

Dengan bertemakan tiga warna putih, merah dan hitam yang melambangkan ketiga-tiga promosi makeover McDonald's bersama-sama model yang mengayakan ketiga-tiga kesemua koleksi burger ayam yang ada - McChicken, Spicy Chicken McDeluxe dan GCB. 

Yang Klasik

Burger McDonald's yang kita sudah biasa dengannya sejak dahulu lagi. McChicken diberi jolokan klasik kerana melambangkan jenama McDonald’s itu sendiri yang telah sekian lama bertapak di Malaysia. Antara menu burger paling awal diperkenalkan, ia sememangnya menjadi pilihan nombor satu pelanggan dengan keenakan daging ayam, roti ban yang lembut, ditambah pula salad dan juga mayonis.


Yang Hangat 

Antara koleksi burger ayam yang cukup popular di McDonald's tak lain tak bukan, semestinya Spicy Chicken McDeluxe! Rasa ayam yang pedas dan rangup, dengan hirisan sayur kobis dan salad pastinya membuka selera!

Yang Gempak 

Emm... ini yang menjadi pilihan hati saya. Burger istimewa, Grilled Chicken Burger atau lebih dikenali dengan nama manja, GCB? Peminat GCB jangan gusar lagi, GCB kini kembali dan telah dijadikan sebagai salah satu hidangan tetap di McDonald’s! Keunikan rasa ayam panggang, ditambah pula dengan sos lada hitam yang pekat serta salad segar sememangnya memberikan kenikmatan tidak terhingga!

Kepada rakyat Malaysia jangan lupa sertai keseronokan anda bersama ketiga-tiga burger kegemaran anda dan kongsikan 3 pengalaman dengan 3 gaya tersendiri bersama-sama YangKlasik!, !YangGempak atau YangHangat! di media-media sosial terutama di Instagram anda.

Gunakan hashtag  #YangKlasik, #YangGempak atau #YangHangat untuk memenangi hadiah yang menarik. . Tarikh akhir ialah pada 24 April 2016 dan 20 gaya yang terbaik akan dipilih. Untuk maklumat lanjut dan panduan dari McDonald's. http://mcdonalds.com.my/news/article/mcdonalds-chicken-burgers-yang-best