Tuesday, September 1, 2015

MEREKA MAHU BEBAS MENGUASAI EKONOMI NEGARA

Rakyat Malaysia bukan 30 ribu atau 50ribu orang. Rakyat Malaysia bukan 90 peratus cina , 7 peratus Melayu dan 3 peratus india. Demo ini perlu dibendung, jika tidak sentimen perkauman akan meningkat antara orang Melayu dan Cina sedangkan kita tahu yang menghadiri protes jalanan ini bukanlah mewakili perasaan kaum Cina secara keseluruhan. Mereka membahayakan perpaduan kaum yang telah sedia terjalin selama ini.

Kaum cina DAP yang menyertai BERSIH rata-rata mempunyai angka pendapatan 5 digit ke 6 digit. Melayu dan India hanya 4 digit dan 3 digit sahaja. Kaum cina DAP mempunyai rangkaian perniagaan yang besar dan kehidupan mereka rata-rata mewah. Mereka marah kepada kerajaan kerana penguasaan ekonomi mereka disekat. Kerakusan mereka dipantau dan disekat.Kerajaaan sekarang lebih telus dan adil. Inilah yang menjadi masalah kepada mereka, mereka mahu pengusaan ekonomi mereka menjadi 90 peratus. 

Dengan penguasaan itu mereka mampu membeli kuasa politik seterusnya mengakibatkan penguasaan 100 peratus kapitalis DAP yang rakus dan zalim. Mereka bukan tidak suka GST, yang mereka tidak suka ialah kerajaan sekarang dikuasai oleh nasionalis dan agamawan Melayu. Mereka tidak mahu wang cukai yang mereka terpaksa bayar disalurkan kepada orang miskin dan berpendaptan rendah. Mereka mahu wang tersebut dibangunkan untuk kepentingan ekonomi mereka.

Sebelum ini mereka bebas "merompak" hasil cukai yang dikenakan kepada rakyat dengan melarikan diri dari membayar cukai syarikat, tapi kali ini dengan GST mereka terpaksa menyerahkan segalanya untuk ditatap dan dipantau oleh kerajaan. Mereka tidak lagi boleh sesuka hati menaikkan harga barang seperti sebelum ini. Kebijaksanaan Najib mengusarkan hati mereka. 

Andai mereka sudah menguasai negara, saya yakin kadar GST bukan akan berkurang...bahkan ada kemungkinan akan dinaikkan untuk semua barang.

No comments:

Post a Comment