Saturday, July 18, 2015

FGV BERI KOMITMEN TERHADAP PELAN TRANFORMASI



Sudah terbukti selama ini FELDA Ventures Bhd. FGV telah memberikan komitmennya  seratus peratus dalam segala perlaksanaan untuk meningkatkan kemajuan dan keuntungan kepada syarikat tersebut.


Kali ini FGV sekali lagi mengulangi akan terus memberikan komitmennya dalam melaksanakan pelan transformasi lima tahun bagi meningkatkan pendapatan, keberkesanan kos serta kecermelangan operasi. 


FGV yakin dengan penglibatan secara proaktif dan komitmen pemegang-pemegang sahamnya akan membuahkan hasil yang terbaik. Oleh itu FGV memberi jaminan penglibatan secara berterusan dengan pemegang saham dan penganalisis turut diambil kira bagi memacu visi utama iaitu untuk mencapai kecekapan dan keuntungan. Dalam pada masa yang sama FGV akan sentiasa memberi nilai kepada para pemengang saham tanpa mengira pergerakan harga saham.


Ketika ini FGV masih lagi  dalam proses pembelian pegangan 37 peratus dalam PT Eagle High Plantations (EHP) iaitu sayap perladangan milik Rajawali Group. Pada Jun lepas FGV telah memeterai perjanjian dasar induk dengan Rajawali Group bagi cadangan pembelian berkenaan. 

Dengan kekuatan aset ladang seluas 425,000 hektar, EHP dengan gabungan FGV bakal menjadi peneraju ladang sawit brsepadu terbesar didunia. 


No comments:

Post a Comment