Wednesday, May 6, 2015

PENGUNDI PERMATANG PAUH BERSEDIA MEMBENAMKAN KEANGKUHAN DAP DAN PKR


SETELAH kemenangan BARISAN NASIONAL di Rompin, jentera BN mula bergerak ke PERMATANG PAUH bgi membantu calon BN "Abang Mie membenamkan keangkuhan DAP dan rakan sekutunya PKR. Namun begitu PAS yang kelihatan agak keliru teragak- agak untuk membantu PKR dan DAP. 

Bahkan ada segelintir pemuda PAS menentang PKR dan DAP terang-terangan kerana menentang perlaksanaan hudud di Kelantan serta mencalarkan imei Tuan Guru Haji Hadi Awang dengan gelaran "PENGKHIANAT" kepada pakatan mereka. 

"Pengkhianatan bersiri oleh kepimpinan utama PAS ini adalah satu tindakan provokasi yang dilakukan secara sengaja untuk memecahkan Pakatan, atau demi mengugut DAP dan PKR supaya menyerah kepada PAS atau sebaliknya melihat Pakatan Rakyat berpecah," Lim Guan Eng.

Hasil dari kenyataan ini, dua PDM yang mejoritinya pengundi cina telah u-turn kepada calon BN Datuk Hassan Ariffin. Ini satu peringatan bahawa tanpa bantuan DAP, PAS tidak akan mampu menandingi Barisan Nasional. Oleh itu PAS perlu mendapat restu dari DAP untuk berkuasa. 

Ahli dan penyokong PAS di Permatang Pauh sewajarnya membalas penghinaan dan pengkhianatan DAP dalam PRK di Rompin. Inilah masanya PAS mengajar DAP dan PKR  tentang kekuatan jentera PAS. Tunjukkan jalan pulang kepada Wan Azizah dan Lim Guan Eng.


KEKALAHAN PKR adalah kemenangan PAS mempertahankan HUDUD.

Salam Perjuangan.....





No comments:

Post a Comment