Thursday, February 6, 2014

KHALID DI MINTA TIDUR KAT RUMAH

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terus menerima tekanan politik apabila hari ini, seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendedahkan kepimpinan parti itu di peringkat pusat dan negeri sudah memutuskan Menteri Besar Selangor itu perlu berundur daripada jawatan berkenaan.

Sambil menyifatkan Abdul Khalid melakukan banyak 'perkara-perkara mengarut' ketika mentadbir Selangor, Ahli Majlis Tertinggi Pimpinan Pusat (MPP) PKR, Abdullah Sani Abdul Hamid berkata, parti itu sudah membuat ketetapan Abdul Khalid harus digantikan dengan pemimpin lain.

"Terpulang kepada pimpinan PKR pusat untuk melantik mana-mana pemimpin sebagai Menteri Besar baharu, yang penting tukar (Menteri Besar) sebab sudah banyak perkara-perkara yang mengarut (dalam pentadbiran negeri)," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas membuat laporan berhubung pemecatan 23 kakitangan kontrak PKNS Holdings Sdn. Bhd. (PHSB) iaitu anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di Pejabat Perhubungan Perusahaan Selangor di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment