Monday, October 14, 2013

APASAL KORANG NI SUKA BUAT MASALAH ...???

Orang asal Filipina beri amaran kepada orang cina Filipina.
www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP <-CLICK


1.Masyarkat asal Filipina telah mengeluarkan kenyataan rasmi di akhbar mereka untuk membidas orang Cina di Filipina kerana orang Cina Filipina mempertikaikan hak orang asal Filipina untuk dikongsi atau disama ratakan.

2.Seorang rakyat Filipina mengatakan orang cina yang diberi kebenaran tinggal di Filipinan telah membuat tuntutan yang boleh mengancam kepada pergaduhan kaum dan ancaman kepada politik negara.

3."Ceramah yang diberikan oleh orang cina di Filipina adalah tidak rasional dan seperti menghasut orang asal untuk melawan kerajaan yang sedia ada. Orang cina berkata negeri-negeri yang diperintah oleh kerajaan Filipina adalah zalim. Kenyataan ini adalah kenyataan menghasut dan tidak langsung menghormati perlembagaan negara Filipina. Ramai orang cina Filipina dilihat seperti menyebarkan ideologi komunisme" kata dari seorang orang asal Filipina.

4.Orang asal Filipina tidak akan bertolak ansur dengan ancaman sedemikian dari cina Filipina dan sebaliknya akan terus menangkap bagi mana mana cina Filipina yang kurang ajar terhadap tuntutan hak hak kesamarataan itu.

5."Kerajaan Filipina tidak akan takut dan jika orang cina cuba mengancam negara kita dengan mogok dan demonstrasi, maka kita akan bertindak balas dengan tindakan keras dan memenjarakan orang orang cina ini semua"

6.Sebelum ini kerajaan Filipina telah memberi amaran kepada orang cina untuk jangan menuntut hal tidak boleh dipertikaikan seperti mana yang telah ditulis didalam perlembagaan Filipina. Orang asal Filipina menggesa kaum cina yang tinggal di Filipina untuk mengelak daripada mengeluarkan kenyataan yang kurang ajar dan menasihatkan kepada orang cina supaya bertindak lebih diplomatik. Mana mana warga Cina yang bekerja didalam kerajaan perlu berhenti jika terlalu angkuh dan jangan cuba bertindak bercakap seperti penyanggak di negera kami ini.

7.Warga Cina sepatutnya berasa malu dengan kerajaan Filipina, kerana kami selaku orang asal telah membenarkan anda tinggal di negara kami ini. Di Amerika Syarikat, khabar angin menyatakan orang cina telah mula menuntut untuk menjadi pemerintah di Amerika dan meminta supaya dipertimbangkan tuntutan ini atas sebab ramai orang cina di Amerika juga membayar cukai. Khabar angin yang lain menyatakan orang cina mulai menyatakan bahawa orang asal Amerika juga sebenarnya adalah pendatang.

Mahukan senarai penuh barangan cina DAP dan Melayu? 
click sini-> http://bit.ly/BBCDogos <-click sini 

Ataupun PM admin di Inbox page untuk senarai penuh barangan cina DAP dan Melayu 
www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP <-CLICK
www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP <-CLICK
www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP <-CLICK

No comments:

Post a Comment