Monday, April 29, 2013

TENGOK GAMBAR NIK AZIZ PUN DAPAT PAHALA KE ?

Umum mengetahui, kaum PAS amat menyanjung tinggi Nik Aziz Nik Mat. Bagi mereka, Nik Aziz adalah KERAMAT HIDUP. Malah, ada juga yang membuat fatwa BIDAAH, kononnya, memandang wajah Nik Aziz juga sudah dapat pahala. Dek kerana itulah, ramai yang menempek gambar Nik Aziz di rumah masing-masing, bahkan di kenderaan masing-masing kerana beranggapan, ianya boleh mendatangkan pahala. 


Alasan mereka, Nik Aziz adalah SEORANG ULAMA. Apabila seorang ulama, maka mencintai dan berada di sampingnya, boleh mendatangkan pahala atau kebaikan.

Sesuatu yang sebenarnya amat menyerupai perbuatan kaum Yahudi terhadap kubur-kubur para nabi dan rasul-rasul Bani Israel, yang kemudian mereka bersembahyang di dalamnya tetapi ajaran dan perintah Allah Taala yang disampaikan menerusi nabi-nabi dan rasul-rasul tersebut, semuanya disanggah.

Perangai yang sama seperti yang dilakukan oleh para pengikut PAS dan Nik Abdul Aziz sendiri.

Kecaman serta pendedahan berhubung salahlaku, penyelewengan serta kesesatan yang didatangkan oleh Nik Aziz telah membuatkan para pecacai Nik Aziz tidak senang duduk. Sebahagian daripada mereka yang sebelum ini menerima bulat-bulat ajaran songsang Nik Aziz, terutama sekali yang membabitkan akidah, sekarang ini mula sangsi dan ragu-ragu. Malah keperibadian serta keilmuwan Nik Aziz sendiri mulai dipertikaikan memandangkan SANAD pendidikannya AMAT KABUR dan seringkali para pengikut terpaksa menipu demi menjaga nama baik dan air muka Nik Aziz, si Mursyidul Am PAS.

Sebagai orang politik, Nik Aziz memang ramai musuh, apatah lagi mulut dan lidahnya memang tidak pernah dijaga. Kini, Nik Aziz menambah koleksi musuh apabila golongan cerdik pandai agama mulai mempersoalkan semua ajaran serta kenyataannya.

Salah seorang daripada mereka adalah Abdullah Saamah, pengasas Pondok Geting, Kelantan.

Memandangkan segala hujah Abdullah Saamah terhadap Nik Aziz tidak dapat dijawab baik oleh Nik Aziz sendiri, apatah lagi para pengikutnya, maka bermulalah cerita-cerita DONGENG, KARUT, DAN PENUH KHURAFAT dicipta oleh para pengikut Nik Aziz.

Semalam, para pecacai PAS dan pengikut Nik Aziz bertepuk sorak apabila berita angin kononnya Abdullah Saamah dimasukkan ke wad kerana memburukkan Nik Aziz, mereka sendiri sebarkan. Kononnya juga, Abdullah Saamah diserang stroke kerana dikatakan menghina Nik Aziz semasa berceramah di Terengganu beberapa malam yang lalu.

Semasa berceramah di Terengganu, Abdullah Saamah ada menyentuh tentang Nik Aziz yang terpaksa diusung dan Karpal Singh yang jatuh tergolek. Justeru, akibat daripada karomah Nik Aziz, Abdullah Saamah pun dibalas tunai.

Itu kata merekalah.

Hakikatnya, ketika Abdullah Saamah dikatakan diserang angin ahmar kerana menceritakan keburukan Nik Aziz sehingga terpaksa dimasukkan ke hospital, guru pondok tersebut sedang berceramah dan sedang menelanjangkan keburukan, fitnah, kesesatan serta penyelewengan akidah yang dilakukan oleh Nik Aziz dan PAS di Jerlun.

Ketika dihubungi, Abdullah Saamah sekadar beristighfar dan memohon keampunan buat para penfitnahnya. Malah dia mengharapkan, agar fitnah yang dibuat, dibalikkan kepada mereka semula. Suaranya ceria apatah lagi sambutan daripada ahli-ahli PAS di Jerlun terhadap ceramah dan penjelasannya, begitu mengujakan.

Nampaknya, para pecacai PAS sudah semakin tersepit sehingga terpaksa mengada-ngadakan cerita untuk menunjukkan betapa hebatnya Nik Aziz, betapa karomahnya lelaki tua berserban dan berjanggut sejemput itu tetapi kerapkali mengeluarkan kenyataan-kenyataan Iblis dan Syaitan.

Ironinya, Nik Aziz pernah batuk darah ketika memohon doa laknat buat Najib Abdul Razak. Malah beberapa hari kemudian setelah dia mendoakan KEMBUNG PERUT buat Najib Abdul Razak, Nik Aziz sendiri terpaksa dimasukkan ke wad kerana SAKIT PERUT.

Sebab itulah, sekarang ini sebarang DOA LAKNAT untuk UMNO dan para pemimpin UMNO diserahkan kepada orang lain. Nik Aziz tidak begitu berani lagi berbuat perkara yang sama setelah empat kali dia diberikan apa yang didoakan kepada orang lain!

UNDILAH BARISAN NASIONAL.


Sumber: Kedahan69ers.
Post: Tok Guru.

1 comment:

  1. laaa... encik nik aziz tu ulama ke????
    mati2 aku ingat dia ahli politik yg gagal !!! sorry sebab
    ulama yg say tahu, yg diajarkan masa disekolah, xde plak sama dgn encik nik aziz tu , hehehe. ulama yg diajarkan pada setiap detik menganjurkan perkara yg baik2 sahaja, menjaga pertuturan, taat kepada pemerintah selagi pemerintah tidak berlaku zalim ... mati2 aku ingat encik nik aziz tu ahli politik yang dah mati !!!

    ReplyDelete