Thursday, November 16, 2017

NEGERI MAJU MELUTUT MINTA BANTUAN



Belum terjadi dalam sejarah ketamadunan Manusia, kerajaan yang Anti Islam dan Melayu, yang menyerang kepimpinan UMNO 24 jam, yang menuduh kepimpinan Islam UMNO tidak cekap dan lemah tiba-tiba tanpa ada rasa malu, melutut meminta pertolongan pemimpin Islam UMNO setelah negeri yang ditadbir penuh cekap dan efisyen dilanda tanah runtuh dan banjir lumpur.

Negeri yang diberi jolokan oleh Ketua Menterinya Negeri Bukan Taliban kerana berani mengadakan pesta arak di Pulau Pinang begitu angkuh dan sombong apabila menyindir PAS sebagai Taliban kerana membantah pesta arak di Selangor. 

“Pelampau ini mungkin berjaya mengharamkan Oktoberfest di Selangor dan Kuala Lumpur, tetapi mereka tidak akan berjaya di negeri ini" begitulah angkuh sekali ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang.

“Pulau Pinang tidak berminat melarangnya atau mengganggu kebebasan rakyat Malaysia. Kami bukan negara Taliban,” Katanya dalam satu portal pembangkang.

Keangkuhan dan kesombongan si kerdil ini tidak lama, apabila tanah yang dipajaknya bergoncang runtuh hingga mengorbankan 11 nyawa, manakala langit yang dia tumpang berteduh menurunkan hujan berserta dengan angin kencang hingga mengorban 7 nyawa lagi, Ketua Menteri ini mula menangis teresak-esak buntu tak tahu nak buat apa. 

Lalu meminta pertolongan kepada seorang pemimpin Melayu Islam yang dahulunya sering dipersendakannya. 

Mana mungkin negeri yang begitu maju kononnya meminta pertolongan dari negara yang dilebalnya gagal ! Mana mungkin negeri yang kononnya lengkap fasilitasinya meminta pertolongan pentadbir negara yang dikatakannya bakal bangkrap ! 

Inilah karma yang tertimpa kepada pemimpin negeri yang angkuh dan biadap. Bapanya Lim Kit Siang  sehingga hari ini diam seribu bahasa. Tidak berani berkata sepatah pun keatas anaknya yang telah gagal mentadbir negeri yang sekecil itu. 

Cuba-cubalah tengok sikit dimana im Kit Siang berada, kita nak dengar juga apa pendapatnya untuk banjir kali ini. Adakah sama dengan pendapatnya semasa banjir besar di Kelantan. 

Dengar-dengar dahulu,  kalau banjir yang melanda di sesebuah negeri bermakna ada kemungkinan berlaku rasuah dalam pentadbiran kerajaan. Adakah kata-kata boleh diguna pakai untuk pentadbiran di Pulau Pinang. 

Yang lebih pelik anaknya Guan Eng menyalahkan banjir di Kedah menjadi punca Pulau Pinang tenggelam. Banjir di Kedah tu di Kulim - takkan banjir menyeberangi selat Melaka dan naik ke Pulau Pinang. Nampak semakn hari semakin sasau pemimpin pembangkang.  

Apa yang lebih penting,  kehadiran pemimpin Barisan Nasional dinanti-nantikan oleh rakyat. Jelas sekali rakyat hanya berharap kepada keupayaan jentera kerajaan pusat dan pemimpin Barisan Nasional untuk menyelesaikan masalah banjir yang melanda di negeri ini. 

No comments:

Post a Comment