Sunday, February 26, 2017

122 SEKOLAH RENDAH JENIS KEBANGSAAN TERIMA PERUNTUKAN TAHUN 2016


Seperti dijanjikan, 122 buah sekolah rendah jenis kebangsaaan Cina negeri Johor berstatus Sekolah Bantuan Kerajaan menerima cek bagi peruntukan tahun 2016 daripada Kementerian Pendidikan Malaysia hari ini, menjadikan negeri Johor negeri yang pertama dalam menerima peruntukan tersebut. YB Datuk Chong Sin Woon, Timbalan Menteri Pendidikan Malaysia turut hadir untuk menyampaikan cek tunai kepada wakil Lembaga Pengelola Sekolah, PIBG dan guru-guru besar yang hadir.


Negeri Johor adalah negeri yang pertama untuk menerima peruntukan tersebut dan kami mensasarkan negeri-negeri lain turut akan menerima peruntukan masing-masing dalam masa terdekat.


Sejak YAB Datuk Seri Najib mengambil alih tampuk kepimpinan negara pada tahun 2008, kesemua SJKC berstatus Sekolah Bantuan Kerajaan negeri Johor telah mendapat peruntukan sebanyak RM69.1 juta menerusi Pakej Rangsangan Ekonomi Pertama (2009) dan Kedua (2009-2010) serta Pakej-pakej Rangsangan Khas SJKC (2012-2016). Jadi tidak benar sekali dakwaan pembangkang bahawa Kerajaan Barisan Nasional tidak menjaga SJKC.

No comments:

Post a Comment