Saturday, December 12, 2015

DATUK NOOR EHSANUDDIN RAIKAN SKUAD SAYANG WANITA UMNO



Malam ini Skuad Sayang mengadakan majlis makan malam bagi meraikan dan menghargai  penat lelah  sukarelawan mereka dalam membantu menguruskan perjalanan perhimpunan Agung UMNO kali ini.

Komandan Kebangsaan Skuad Sayang, Datin Reny Rahayu berkata Skuad Sayang wanita UMNO Malaysia sentiasa bersedia dalam menjalankan tugas-tugas bagi membantu melicinkan perjalanan Perhimpunan Agung UMNO. Anggota Skuad Sayang sentiasa setia bersatu memberi khidmat kepada parti bila-bila masa sahaja.   


Majlis makan malam ini diserikan lagi dengan kehadiran tetamu jemputan VIP Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid, ahli parlimen Kota Tinggi.

 Berucap dalam majlis tersebut Datuk Ehsan mengucapkan tahniah kepada Skuad Sayang pergerakan Wanita UMNO kerana berjaya mengembleng tenaga ahlinya dalam membantu melancarkan perhimpunan Agung UMNO kali ini. Ini menunjukan betapa wanita UMNO cukup bersemangat dan penuh tanggungjawab dalam melaksanakan tugas yang diberi khususnya Skuad Sayang Wanita  UMNO Malaysia. Bagi beliau Skuad Sayang begitu "Energetik".

Dalam majlis itu juga beliau berkongsi pandangan dengan Komandan Skuad Sayang Kebangsaan, Datin Reny bahawa kepetingan peranan media sosial di alam maya bagi menangkis  tohmahan, fitnah dan putar beiit. Menurut beliau "kita bekarja tapi tidak bercakap sedangkan pembangkang bercakap tapi tidak bekerja". 

Oleh itu kita kena berubah, kita bekerja dan dalam masa yang sama kita kena bercakap. Disinilah  peranan media sosial amat penting bagi menyebarkan maklumat yang benar kepada rakyat.

Datuk Ehsan menyarankan agar Skuad Sayang mengerakkan program bersama agensi-agensi kerajaan seperti JASA, KEMAS, Seranta FELDA dan BTN  dalam usaha mereka memberi bantuan dan khidmat kepada rakyat.


Beliau juga menjawab berkenaan dengan kekangan bajet pada 2016  yang dilihat lebih berhemat perbelanjaannya. Menurut beliau dalam keadaan harga minyak yang turun, harga kelapa sawit dan getah yang rendah menyebabkan perolehan pendapatan negara agak menurun. Oleh itu perlaksanaan cukai GST telah membantu menyelamatkan ekonomi negara. 

Selain ancaman ekonomi negara juga berhadapan dengan ancaman luar yang berbentuk keganasan.  Selat Melaka yang dilalui lebih kurang 800 ribu kapal jika tidak diurus dengan baik dan cekap dari segi  kemudahan infrastruktur dan keselamatannya boleh memberi kesan besar terhadap ekonomi negara. 


Dalam majlis makan malam yang sama juga beliau melahirkan kegembiraan apabila mahasiswa di IPTA dan IPTS memberi respon yang positif terhadap semua usaha kerajaan membantu rakyat. Ini dapat dilihat apabila mereka mengupas setiap isu-isu semasa dengan fakta yang benar dan berjaya memenangi banyak tempat dalam pilihanraya universii.


Dalam majlis ini , Datin Reny Rahayu sebagai ketua dan komadan Kebangsaan  menyumbang empat unit Note Book kepada komandan negeri.

    



No comments:

Post a Comment