Portal berita odditycentral.com melaporkan, Berger kira-kira 14 tahun lalu terpaksa mencuri selepas ketiadaan pekerjaan, namun segalanya berubah selepas dia mendapat ilham yang mengubah kehidupannya menjadi seorang jutawan.

Dia memutuskan untuk menyelam di dasar tasik di sekitar padang golf di sekitar Florioda untuk mencari bola golf.

Setakat ini, dia telah membawa naik sebanyak 1.3 hingga 1.7 juta biji bola setahun.
“Ketika itu saya seorang pengganggur dan saya mencuri bola golf di padang golf berdekatan rumah saya. Kemudian saya menyedari, perkara itu tidak betul untuk mencari wang,” kata Berger.


Berikutan itu, dia mula menjual bola golf yang ditemukan di dalam tasik di padang golf pada harga serendah AS$1 (RM4.20) sebiji, keputusan yang berbaloi dan lumayan sejak dia mula melakukannya.


Bagaimanapun, kerjaya itu bukanlah mudah seperti yang disangka kerana dia terpaksa berdepan banyak bahaya dan cabaran di dasar tasik setiap hari antaranya, meja, kereta golf, mesin pemotong rumput, ular, dan yang paling teruk ialah buaya.


Katanya, dia akan sentiasa memastikan keadaan sekitar kawasan tasik selamat sebelum turun ke dalam air, namun kadang-kadang dia masih terserempak dengan beberapa ekor buaya yang menghuni tasik di padang golf di Florida.


“Pada suatu ketika, saya tiba-tiba terasa tangan saya sudah berada di dalam mulut seekor buaya. Tanpa berlengah, saya melompat keluar dari dalam air,” katanya.