Monday, September 21, 2015

RAPID KL MEMPERKENALKAN BAS DUA TINGKAT DI KUALA LUMPUR.


Semakin hari semakin ramai rakyat yang mengunakan pengangkutan awam samada bas atau pun teksi. Ini kerana pengangkutan awam lebih menjimatkan wang, mengurangkan kesesakan lalulintas dan dapat mengelakkan kemalangan jalan raya disamping dapat merehatkan pengguna. Justeru itu rakyat kini lebih gemar memilih mengunakan pengangkutan awam seperti LRT, Monorel, Bas teksi bagi mengelakan kesesakan di jalan raya. 

Memahami kehendak rakyat yang lebih mementingkan keselesaan RapidKL dengan senang hati telah melaksanakan operasi bas dua tingkat atau lebih dikenali dengan "double Dacker" di Kuala Lumpur. Sambutan bas dua tingkat ini telah mendapat sambutan luar biasa dan memberangsangkan dari pengguna di Kuala Lumpur. 

Bas dua tingkat atau lebih dikenali sebagai "double dacker" telah menambahkan lagi medium pengangkutan awam di Malaysia. Ia mampu membawa lebih penumpang dari bas biasa sekaligus amat memberi manfaat kepada pengguna. Selama ini penguna yang "stress" dengan rimas dengan duduk berhimpti-himpit dapat mengurangkan dan kejadian yang tidak diingini. Bayangkanlah setiap hari penguna dapat mengurangkan warga asing seolah-oleh melihat dan suka mengambil kesempatan. 

Diharapkan dengan adanya bas dua tingkat ini dapat mengurangkan kesesakan lalu lintas dan kepadatan penguna.