Tuesday, September 15, 2015

PENGALAMAN LUAS MELAYAKAN MOHD AZHARUDDIN BIN MAT SAH DIPILIH SEBAGAI CEO SPAD

Mempunyai pengalaman yang luas didalam sektor pengangkutan awam dan darat, pernah memegang jawatan sebagai Pengarah 'Greater KL/Lembah Klang dan pengangkutan bandar iaitu salah satu unit didalam Jabatan Perdana Menteri, sudah cukup mengambarkan kemampuan Mohd Azharuddin bin Mat Sah untuk dilantik sebagai  Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) yang baru berkuatkuasa 1 September 2015. 

Beliau yang mengambil alih tugas yang sebelum ini disandang oleh Mohd Nur Ismal Bin Mohamed Kamal. Mohd Nur Ismal yang kini dilantik  sebagai Ketua Pegawai Eksekutif myHSR Corp, iaitu sebuah syarikat yang mendapat sokongan kerajaan bagi menguruskan projek hubungan kereta api laju KL - Singapura. Tahniah penulis ucapkan kepada Mohd Nur Ismal dan terima kasih diatas sumbangan besarnya kepad SPAD selama ini. 

Azharuddin mempunyai kelayakan dan pengalaman yang luas dalam pengangkutan darat awam (LPT).  Antara pengalaman beliau termasuklah jawatan penting dalam organisasi antaranya  sebagai Pengarah Kumpulan Sektor Awam, Malaysia di Microsoft, sebagai Naib Presiden Kanan Projek Khas dan Royal Dutch / Shell di Khazanah Nasional. Oleh itu beliau sememangnya layak dipilih sebagai CEO untuk memimpin SPAD.

Tan Sri Dato 'Seri Dr. Syed Hamid Jaafar Albar, Pengerusi SPAD berharap  dapat bekerjasama rapat dengan Azharuddin dalam membina integrasi yang lancar untuk menjadikan pegangkutan awam sebagai pilihan utama untuk semua rakyat Malaysia.

 Tan Sri Dato 'Seri Dr. Syed Hamid Syed Jaafar Albar juga merakamkan ucapan penghargaannya  kepada Mohd Nur Ismal Bin Mohamed Kamal yang menerajui jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) sejak penubuhan Suruhanjaya pada tahun 2010 dan berharap dapat berkerjasama rapat dimasa akan datang.

 "Suruhanjaya ingin merakamkan penghargaan ikhlas kepada Mohd Nur Ismal Kamal atas dedikasi dan sumbangan beliau dalam tempoh lima tahun beliau sebagai Ketua Pegawai Eksekutif SPAD. Kami mengucapkan selamat atas peranan baru dan berharap untuk bekerja rapat dengan beliau kerana Malaysia landasan untuk masa depan. "

No comments:

Post a Comment