Saturday, September 26, 2015

JUAL ARAK : FELDA AMBIL TINDAK SEGERA


Tergejut apabila mendapat tahu ada penjualan minuman arak di Menara Felda. Felda menerima aduan orang awam bahawa Brolly Restaurant  yang dimiliki oleh NAZA TTDI Sdn Bhd juga menyajikan arak selain makanan laut seperti yang di maklumkan pengurusannya. Syukurlah Pengurusan Felda dengan pantas membuat tindakan bagi menyelesaikan isu ini dari merebak. Antara tindakan yang telah diambil ialah, 

1- Menghantar surat bantahan kepada Ketua Pegawai Eksekutif. NAZA Sdn. Bhd. walaupun ruang restoren berkenaan telah dipajakkan kepada syarikat berkenaan.

2- Felda juga meminta penjelasan daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagaimana lesen minuman keras dikeluarkan kepada restoren berkenaan. 

3- Felda juga menjelaskan bahawa  premis tersebut bukan milik Felda dan segala tindakan telah diambil oleh Felda bagi memastikan isu ini dapat diselesaikan dengan segera.



Felda sebelum ini telah dimaklumkan oleh pihak pengurusan NAZA TTDI bahawa restoran ini adalah berkonsepkan makanan laut, tetapi dalam masa yang sama tanpa pengetahuan Felda ia juga menyajikan arak. 

Rasanya pengurusan Restoren dan Naza TTDI tidak perlulah dimaklumkan bahawa Felda ini milik orang Melayu Islam. Sewajarnya mereka perlu lebih sensitif dan bijak dalam mengendalikan urusan makanan dan minuman apatah lagi di kawasan tempat orang Islam. Mungkin Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dapat menjelaskan kenapa meluluskan penjualan arak di premis ini? 

Semoga isu ini menjadi pengajaran berguna agar kita lebih berhati-hati dan sensitif dengan ruang persekitaran kita. 

No comments:

Post a Comment