Tuesday, September 22, 2015

FITNAH FELDA: RAYUAN MUSTAFA DITOLAK

Muka monyok Mustafa Ali , rayuannya gagal.


Seharusnya apa yang berlaku hari menjadi pengajaran besar buat Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS atau lebih dikenali sebagai "Stopa Ali" agar lebih berhati-hati menbuat kenyataan sehingga menjadi fitnah.

Walaupun Mustafa Ali dan empat lagi sekutu fitnahnya cuba membuat rayuan diatas fitnah yang mereka lakukan kepada FELDA kononnya menjual minyak kepada Israel, namun semua usaha itu sia-sia apabila rayuan mereka ditolak oleh mahkamah.

Pemmohonan Mustafa dan empat lagi defendan iaitu  ketua pengarang Harakah Ahmad Lutfi Othman, editor Taufek Yahya, penulis artikel Mohd Arif Atan dan pencetak Harakah Angkatan Edaran Ent Sdn Bhd ditolak sebulat suara oleh panel tiga hakim yang diketuai oleh Tan Sri Md Raus Sharif, Hakim Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Tan Sri Abdull Hamid Embong.

PSM mengharapkan agar pemimpin-pemimpin Islam PAS yang kononnya menjunjung syariat Islam sepenuhnya menjauhi budaya fitnah. Dalam mengejar kemenangan dan sokongan rakyat, pemimpin PAS perlu mengekal dan menzahirkan sikap yang baik dan berakhlak mulia seperti yang mereka canang-canangkan kepada pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. 

Jangan buat-buat lupa pula untuk membayar kos RM10 ribu kepada FELDA, itu perintah mahkamah selain membayar gantirugi RM100,000 kepada FELDA. 

Hakim mahkamah Tinggi telah memutuskan bahawa FELDA berjaya membuktikan mereka tidak menjual minyak sawit mentah kepada Israel, manakala lima defendan termasuk Mustafa Ali gagal membuktikan dakwaan mereka. Cakap mengunakan air liur basi memanglah mudah. Akhirnya...., siapa yang malu ...??? 











No comments:

Post a Comment