Friday, May 8, 2015

Politik Dungu



1.Kita agak kesal dan berasa lucu dengan  banyak  pihak termasuk pemimpin politik daripada  BN dn PR yang mengelirukan orang ramai dan rakyat dengan membuat tanggapan bahawa kerajaan telah mengambil wang deposit pencarum tabung haji utk membeli hartanah 1MDB.

Perbuatan menipu rakyat dan mengelirukan orang ramai adalah 1 perbuatan yg amat keji dan jijik dan juga menyerlahkan kebodohan dan kedunguan pihak pihak itu.

2.Hakikatnya.,1 sen pun wang pencarum tabung haji tidak diusik ataupun digunakan oleh Tabung Haji untuk membeli hartanah1MDB.

Ia kerana ,sejak 35 tahun lalu ,lembaga urusan tabung haji luth telah menubuhkan bnyk syarikat pelaburan utk melabur dlm pelbagai sektor ,

Oleh kerana aktiviti ekonomi yang dijana LUTH melalui anak syarikat mereka ini ,maka pencarum tabung gaji mendapat faedah dividen sebanyak 8 % setahun .

Dan oleh kerana itu juga hasil drpd pelaburan LUTH melalui anak syarikat mereka ,maka perkhidmatan dn kemudahan haji malaysia adalah yg terbaik di dalam dunia .

Segala kemudahan latihan ,penerbangan ,hotel dn pengangkutan dn kemudahan dn perkhidmatan kesihatan yg diberikan utk kegunaan bakal haji malaysia adalah yg terbaik dlm dunia.

Tidak ada negara dalam dunia ini yang memberikan layanan perkhidmatan sebaik dan sebagus seperti mana Malaysia berikan sediakan kepada bakal haji kita.

3.LUTH melalui anak syarikat nya iaitu TH properties (THP) telah selama ini melabur dlm pelbagai sektor termasuk sektor hartanah ,dn yg terbaru ialah dgn membuat pelaburab dgn membeli hartanah 1 mdb dgn harga sedikit bwh pasaran di dlm kuala lumpur.

Pelaburan tersebut ialah spt mana pelaburan TH properties selama ini dn sebelum ini dn pasukan ekonomi TH props telah mengkaji keuntungan drpd pelaburan tersebut dn mendapati ianya sgt viable dn mendatangkan keuntungan.

4.Sangat malang apabila wujud pertikaian tdk logik tentang harga yg dibyr THP yang dikatakan sangat mahal sdgkan ianya adalah harga pasaran semasa.

Mereka mengatakan 1MDB telah mendapatkan tanah tersebut dgn harga murah drpd kerajaan dn 1MDB tdk sepatutnya menjual mahal kpd THP,

Pertikaian yg tidak logik ini sangat melucukan kerana aktiviti komersial antara 1 mdb dn TH props adalah 1 aktiviti perniagaan dan amat tidak logik kita menjual barangan kita dgn harga murah walaupun kita mendapatkannya secara murah kerana kita menjual mengikut harga pasaran.

Soal apa kos kita untuk dapatkan hartanah tersebut sebelum dijual kepada pembeli bukanlah soal pembeli,apa yg penting ialah pembeli tdk rugi dlm pelaburan tersebut.

Ke 2 syarikat  1MDB dn THP ialah milik kerajaan dn masing masing bertaraf sebuah syarikat perniagaan spt mana syarikat syarikat perniagaan yg lain.

5.THP yang telah wujud 30 tahun lalu dan telah terlibat dgn pelbagai aktiviti sektor perniagaan mempunyai modal sendiri untuk membuat pelaburan ,dan mereka tdk perlukan apa jua dana daripada LUTH ataupun menggunakan duit pencarum untuk pelaburan mereka.

THP sebuah syarikat yg besar, kaya dan kuat dn terlibat dlm projek prestige juga memiliki hartanah dikawasan segi tiga emas kuala lumpur.

Mujurlah ,syarikat kerajaan seperti THP diberi peluang untuk mendapatkan hartanah 1MDB , daripada ianya dibeli oleh syarikat asing ataupun syarikat bukan bumiputra.

TMX

No comments:

Post a Comment