Friday, July 18, 2014

KETUA PEMUDA PAS BAGAIKAN BURUNG TIONG MALAYSIAKINI

20 Ramadhan 1435H
Juma'at 8.00p.m.

Tatkala seluruh media zionis Barat berusaha membongkar dan melaporkan bahawa juruterbang pesawat MH17 mengikuti laluan konflik perang, Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat dilaporkan Malaysiakini menyatakan perkara yang sama. 

Saya merasa pelik seorang pemimpin yang mengaku pejuang Islam tidak meneliti sumber berita sebagaimana saranan al-Quran & Hadis. 

Kenyataan Menteri Pengangkutan Dato' Seri Leow Tiong Lai sendiri dilaporkan oleh The STAR sebagai berkata bahawa pesawat tersebut melalui laluan yang betul dan tiada perubahan laluan di saat akhir.

Demikian jua kenyataan yang diberikan oleh YAB Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Razak. Pihak yang berautoriti untuk mengeluarkan kenyataan ini adalah International Air Transport Associaton (IATA) adalah sebagaimana berikut:-

Date: 17 July 2014

Statement on MH17
Geneva, Switzerland - 7pm

We extend our deepest sympathies to the families and friends of the passengers and crew of MH17. Based on the information currently available it is believed that the airspace that the aircraft was traversing was not subject to restrictions.

Dan semua sedia maklum bahawa hampir semua laluan penerbangan ke Lautan Pasifik melalui laluan yang sama samada sebelum atau selepas insiden tersebut.

Jelas di sini bahawa suara dan nada kenyataan Ketua Pemuda PAS tersebut adalah suara dan nada pihak yang mempunyai kepentingan untuk mengkambinghitamkan penerbangan Malaysia (MAS) dan Negara.

Demikian suatu contoh terkini bagaimana PAS cuba menangguk di air keroh terhadap tragedi yang menimpa Negara sedangkan pada saat dan ketika ini setiap lapisan masyarakat tanpa mengira latarbelakang dan ideologi perlu berdiri teguh menyokong sebarang usaha Kerajaan bagi merungkai setiap isu dalam tragedi ini.

Sekiranya dalam menghadapi isu-isu dalam Negara, PAS lebih dikenali sebagai BARUA DAP & PKR, maka sekiranya tercetus sesuatu yang melibatkan kedaulatan & kepentingan Negara di peringkat antarabangsa,PAS pastinya sesuai dianggap sebagai BARUA zionis.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=908447395839328&id=100000222294669

No comments:

Post a Comment