Sunday, July 13, 2014

DUNIA TIDAK MENZALIMI KITA

Ramai orang Islam cuba untuk menerangkan nasib yang menyedihkan umat Islam dengan mengatakan bahawa dunia ini bukan untuk kita. Bagi kami tempat di syurga telah dikhaskan. Di dunia akan datang musuh-musuh Islam akan dihukum dan dibuang ke dalam neraka disebabkan apa yang mereka lakukan untuk kita di dunia ini.
Adakah ini benar-benar apa yang Islam mengajar kita? Adakah Nabi s.a.w. menerima penganiayaan beliau kerana tempatnya di syurga telah terjamin? Adakah dia menikmati hakikat bahawa persecutors Quraisy beliau akan berakhir di dalam neraka? Apa yang akan berlaku kepada penyebaran Islam jika Nabi tidak berjuang menentang musuh-musuhnya, dihantar pengikut ke tempat selamat, berhijrah ke Madinah untuk membina kekuatan umat Islam, jumlah yang semakin meningkat mereka untuk melawan? Jika dia telah berundur ke menanti ganjaran selepas kematian, kita tidak akan menjadi orang Islam hari ini.
Jangan kita lupa bahawa Nabi SAW membina kekuatan Islam setelah berhijrah ke Madinah setelah menerima segala macam penganiayaan oleh kaum Quraish di kota Mekah.

No comments:

Post a Comment