Sunday, December 1, 2013

USTAZ KAZIM DI MAKAN SERIGALA KATA ADMIN FB NIK AZIZ ...!!!



Saya tertarik dengan istilah 'pendakwah bebas' yang selalu disebut-sebut oleh masyarakat. Saya faham maksud bebas tersebut ialah tidak terikat dengan mana-mana fahaman organisasi khususnya politik. Tetapi sebenarnya, pendakwah sebenarnya tidak mungkin bebas. Dalam arus politik, seseorang semestinya mempunyai pendiriannya masing-masing apatah lagi seorang pendakwah yang bertanggungjawab membawa kebaikan kepada masyarakat. 


Di dalam Islam, cuma ada iman atau kufur. Di akhirat kelak, cuma ada neraka atau syurga. Begitu juga di dunia, yang ada ialah benar atau batil. Seorang pendakwah wajib memilih untuk menyeru manusia kepada kebenaran atau kebatilan. Dia tidak boleh bebas tanpa apa-apa pendirian politik. Jika dia benar-benar menjadi bebas dari sudut pendiriannya, lambat laun mudahlah ia dimakan oleh 'serigala'.

Justeru, saya tidak pelik jika mana-mana 'pendakwah bebas' tiba-tiba dimakan oleh 'serigala'.

takkan sindir ustaz kazim elias kot..mmg ade pihak yg betul n salah..contoh antara umno dan pas..takkan umno 100% salah smpai xde betul lgsung..takkan pulak pas 100% betul xde salah lgsung..xde manusia yg perfect pnah lahir kt bumi ni..andai kata org tu pilih umno..takkan serta merta nk ckp die salah..tu statement org yg selfish je..aku tgk org umno bhagian tmpat aku..bgus jgk org nye dr segi agama..mebi die yg nk cube unah parti umno dr dalam tnpa cube tubuhkan parti bru..bnyk lg jalan lain..nk jd ngare bgus x smesti nyer tubuh kan parti bru pastu lwan umno..kot2 ubah dr dalam pon boleh..ape pun..pnyokong je aku tgk melebih2..jgn nk laga kn sesame sndiri

 Dah tu nk sume ustaz and ulama masuk pas?lg jahanam la kerajaan yg tgh tadbir ngare skrg klu xde pnasihat bab2 agame..at least ade la jgk walaupon pemimpin atasan x mndgr sgt bab agame..tp takkan la nk biar hnyut tros..yg lpas tu mebi dah jd mcm tu..yg bru ni bg la sokongan..utk kekuatan die tros kn..die ustaz,sggup tahan caci maki walau pon berdakwah..agk2 kite bleh ke tahan klu mcm tu jd kt kite..

ak ska ja dgq UKE pnya cramah.wlaupun ak skong..dia umno ka pas ka.jnji ilmu 2 pnting..jgn kta smua x ska dia..

habis tu nak harapkan USTAZ-USTAZ dan guru2 yg ada hari ini nak menyatukan umno dan pas ??? SORRY TO SAY tok guru.. mereka semua takkan mampu...sebab mereka hanya akan menggalakkan perpecahan disamping memaki hamun sesama ummat.. UMNO jika tanpa golongan agamawan dikatakan teruk dan sekular..malah lebih keji dan hina ada yg kata UMNO itu KAFIR.... tapi bila UMNO mengambil golongan agamawan juga dikatakan teruk... mana satu ni ?? Pemikiran double standard apakah ini ?? 
Patutnya PAS patut rasa malu kerana ''sebuah parti sekular'' mengambil golongan Ustaz dan pendakwah utk menjadi penasihat mereka... cukup2 lah dengan apa yg PAS dah buat pada Hassan Ali, Cikgu Non, Ustaz Nasharuddin.. dan sbgainya... hari ini nak tohmah dan keji Ustaz Kazim pula ?? Hormat saya pada parti yg konnnya mmperjuangkan Islam ini telah semakin luntur..

Seandainya Allahyarham Ustaz Fadhil Nor masih hidup Ya Allah....

Asw...siapalah kita utk menilai?? Biarlah Allah yg tntukan sapa yg bnar dan slh. Lbh baik kita diam dari berkata-kata wahai saudara-saudaraku drpd mngluarkan kata yg kesat dan mncerca. Ssunggunya nabi pun lmbut dlm adab dan tutur kata...smoga Allah permudahkn n mbntu umat yg ingin mnegakkn jihad n fisabilillah...tdk kira kepartian. Sama2 kita berdoa utk kbaikan agama Islam dan bngsa melayu sluruhnya....in sya Allah

Tak bolehkan tuan guru mendoakan mudah2an parti lawan tn guru mendapat bimbingan ke arah yg lebih baik. Tn guru lebih arif dlm bab keagamaan, tak bolehkan tn guru bersikap husnuzon, bersangka baik. Susunan Allah cantik. Mgkn ini langkah permulaan ke arah penyatuan ummah di negara kita. Klu tn guru tidak berminat, jgn la seakan menghasut dan sentiasa bersikap prejudis. Sebagai org yg lbih tua, seeloknya kita hendaklah menjadi pendamai ke arah kesatuan ummah dan perpaduan ummah.