Monday, March 4, 2013

3 SERANGKAI PENYANGAK...!!!



Anwar Ibrahim, Nur Misuari, Jamalul Kiram III dan serangan ke atas Malaysia...mereka adalah wakil TIGA KUMPULAN yang dilaporkan media Filipina terlibat dalam isu Sabah sekarang.

Anwar Ibrahim ada musuh kerajaan Malaysia dan ketua pembangkang yang akan lakukan apa saja dengan bantuan siapa saja asalkan dapat tumbang kerajaan BN dan menjadi PM Malaysis ke 7.

Nur Misuari adalah ketua MNLF (Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro). MNLF pernah berperang dengan kerajaan Filipina bertahun2 untuk bebaskan Mindanao dan Sulu tapi gagal. MNLF kini sudah hilang pengaruh dan kekuatan, semuanya kini diambil alih MILF (Barisan Pembebasan islam Moro).

Jamalul Kiram III adalah salah seorang dari berdozen orang yang mengaku sebagai Sultan Sulu.Dia dah 74 tahun, dah tak sanggup tunggu lama lagi untuk memiliki dan meratah Sabah..

MNLF (dan Misuari) dan Jamalul Kiram III tak terlibat langsung dalam rundingan damai kerajaan Filipina-Bangsamoro yang diorang-tengahkan oleh Malaysia.
Merek diketepikan. Yang terlibat adalah MILF (Barisan Pembebasan Islam Moro) dan kerajaan Filipina.

Apa hubungan antara ketiga orang ini? Mereka bertiga tak happy dengan kerajaan negara masing2 dan tak happy dengan kejayaan Filipina-Bangsamoro berdamai dengan perantaraan Malaysia.

Beberapa waktu lepas Anwar Ibrahim bertemu Nur Misuari di Filipina..

Tiba2 dan tutp tup selepas itu pengganas Sultan Sulu menceroboh masuk Malaysia dan berkampung di Kg Tanduo,lengkap dengan senjata, menuntut Malaysia segera menyerahkan Sabah pada Jamalul Kiram III.

Nur Misuari pula tup tup dan tiba2 berlagak samseng terhadap Malaysia, mengancam akan perang dengan Malaysia jika Malaysia usir pengganas2 Sulu tajaan Jamalul Kiram III. Dia juga desak OIC, Brunei dan Indonesia campurtangan. Dia juga membayangkan akan juga tuntut Sarawak.

Dan tup tup dan tiba2 pembangkang Malaysia menuduh isu Sabah bikinan UMNO atau kerajaan UMNO walhal media Filipina melaporkan ada tiga kumpulan terlibat, termasuk PEMBANGKANG MALAYSIA. Dua kumpulan lagi dari Filipina, menurut media Filipina yang mengutip maklumat dari perisikan Filipina.

Inilah 3 kumpulan yang dimaksudkan media Filipina: kumpulan pembangkang Malaysia, kumpulan Nur Misuari dan kumpulan Jamalul Kiram III.

Serangan ke atas Malaysia dilakukan serentak oleh dua kumpulan Filipina (kumpulan2 Nur Misuari dan Jamalul Kiram) dan satu kumpulan Malaysia (pembangkang Malaysia pimpinan Anwar Ibrahim).

Serangan dilakukan secara politik (melalui kumpulan Malaysia) dan ketenteraan (melalui kumpulan Filipina).