Tuesday, September 22, 2015

PECAH BELAHKAN PAKATAN MEREKA

Di dalam peperangan Khandak, tentera Islam berhadapan dengan tentera PAKATAN Kuffar Ahzab yang berjumlah 10 ribu orang, manakala tentera Islam hanya berjumlah lebih kurang 3 ribu orang.

Dalam keadaan yang genting inilah Nabi Muhammad SAW memberi tugas Khas kepada Nu’aim bin Mas’ud dari bani Ghatfan untuk menkucar-kacirkan PAKATAN Ahzab.

Nu’aim bin Mas’ud dari bani Ghatfan berjaya bertemu dengan pemimpin Quraisy, Yahudi dan Bani Ghatfan sendiri untuk memecah belahkan PAKATAN mereka. Akhirnya mereka berpecah belah dan hancur berkecai kerana saling curiga mencurigai.

Hari ini ada orang yang menemplak saya sebagai salah seorang ANTARA pengadu domba PAKATAN Ahzab mereka sehingga kini hancur berkecai menjadi PASMA ,GHB , PAN dan sebagainya. Saya dikatakan menyalahgunakan ilmu agama untuk memecahbelahkan PERSAUDARAAN mereka.

Sedih betul rupanya mereka terhadap perpisahan mereka dengan DAP dan PKR. DAP dan PKR tu saudara mereka rupanya. Tak apalah, saya teruskan tugas-tugas khas saya. Dan saya sedikit pun tak rasa bersalah memecahbelahkan PAKATAN Ahzab mereka.



Mohammad Firdaus Hasnel
Peminat Laksa

No comments:

Post a Comment