Friday, August 21, 2015

DR. MARIAH BARU SEDAR .......

Selepas bertahun-tahun Dr. Mariah di dalam PAS baru dia sedar yang keluar PAS tidak bererti keluar Islam.

Selama ini yang dia dok berkokok tentang perjuangan Islam dengan PAS tu amenda ? 

Inilah penipu-penipu  yang mengunakan nama agama untuk kepentingan peribadi mereka.

Haram Zadee  kata SRK........



AIDCNews – 19/8/15 – Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud bersama Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS kawasan itu melepaskan jawatan masing-masing hari ini untuk bersama Pakatan Rakyat demi untuk menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum ke-14.
“Kami lakukan ini untuk bersama dengan Pakatan Rakyat (PR) dalam memenangi Putrajaya,” kata Siti Mariah dalam sidang media di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Kota Raja, Taman Sentosa Perdana, Klang, jam 5 petang tadi.
Beliau meletakkan jawatan Naib Yang Dipertua PAS Kota Raja untuk menyertai parti Islam baharu dinamakan Parti Amanah Rakyat (Amanah) yang akan diperkenalkan kepada umum semasa sambutan hari kemerdekaan negara 31 Ogos ini.
Namun, beliau tidak akan melepaskan jawatan Ahli Parlimen Kota Raja jawatan yang dimenangi pada PRU 13 atas tiket PAS.
“Bai’ah itu adalah ikrar. Seperti juga di Parlimen. Kita ada nas dan ijtihad daripada alim ulama. Tetapi, na’uzubillah (minta dilindungi Allah), keluar daripada PAS bukan keluar Islam.
“Ia adalah penghijrahan dari satu pertubuhan kepada satu pertubuhan,” kata Siti Mariah apabila diajukan persoalan itu oleh wartawan, lapor The Malaysian Insider.
Dr Siti Mariah turut menafikan tindakannya itu mengkhianati amanah rakyat yang mengundinya di kawasan itu.
“Saya tidak khianati amanah rakyat. Saya masih dalam perjuangan Islam. Tetapi, pendekatan politik kami sudah berbeza,” katanya.

No comments:

Post a Comment