Wednesday, September 6, 2017

PENDATANG ASING ATAU PENGGANAS ASING ?



Hari ni polis tangkap beberapa kumpulan pendatang asing yang terlibat dalam kumpulan pengganas , antaranya DAESH, JMB dan dan Abu Sayyaf.

Mereka dikatakan mensasarkan temasya sukan SEA sebagai operasi serangan pertama mereka Di Malaysia. Syukurlah pasukan polis bertindak dengan pantas dan dapat memberkas mereka.

Atas sebab apa pun kita tak tahu kenapa mereka cuba menjadikan Malaysia sebagai sasaran mereka. Sedangkan perjuangan mereka atas nama Islam.

Kita tidak tahu entah berapa ramai lagi diluar sana yang masih bebas bergerak dalam negara. Maklumlah pendatang asing dalam negera kita ini berjuta-juta, susah kita nak kenal pasti siapa mereka.

Oleh itu saya amat bersetuju dengan cadangan kerajaan agar pengambilan pekerja asing perlu melalui proses antara Kerajaan dengan Kerajaan, bukan melalui agensi entah apa-apa. Biar kita kenal siapa mereka yang masuk ke negara kita.

Lagipun dengan cara ini sekurang-kurang dapat mengurangkan kes rasuah dan salahguna kuasa dikalangan pegawai-pegawai kerajaan yang terlibat dalam hal ehwal pendatang asing. Saya tak nak cakaplah mereka dari agensi mana, tapi kebanyakkan mereka telah di tangkap oleh SPRM.

Jadi jangan ada pula yang meroyan jika kerajaan buat tindakan, kerana semua itu demi keselamatan negara kita. Bayangkan jika separuh dari pendantang asing yang tak ada dokumen tu pengganas yang bersenjata ?

No comments:

Post a Comment