Thursday, January 25, 2018

GUAN ENG TUNJUK KUKU BESI



Siapa yang menentangnya akan mendapat mendapat balasan yang setimpal. Itulah yang berlaku kepada Teh Yee Cheu yang menjadi mangsa kezaliman DAP. Kerana berani menentang Lim Guan Eng, semua pekerja di Pejabat DUN nya dipecat kerana sikap Teh yang begitu lantang mengkritik kepimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang. 

Jelas sekali perangai kejam Dinasti Lim terhadap pengikut mereka sendiri begitu kejam dan zalim. Ini adalah balasan kepada mereka yang berani melawan Dinasti Lim, satu Dinasti parti politik yang paling lama di Malaysia. 

Mereka dibuang tanpa asbab musabab yang mewajarkan tindakan itu dibuat, dan paling menyedihkan tiga hari selepas sambutan Tahun Baharu Cina.

Sementara itu, seorang kakitangan Yee Cheu yang enggan dikenali berkata, dia terkilan ke­rana diberi notis pemberhentian kerja dalam tempoh singkat serta tanpa alasan yang kukuh.

Apa yang lebih malang ada dikalangan kakitangan Yee merupakan ahli seumur hidup DAP yang taat setia pada pejuangan DAP. Siapa sangka begini akhirnya perjuangan mereka ditamatkan oleh rakan seperjuangan, bukannya lawan. Inikah hasil dari kesetiaan mereka kepada DAP ? 

Samada  mereka suka atau tidak, mereka perlu meninggalkan parti DAP yang penuh dengan kezaliman dan kuku besi. 

Bukan kali pertama Yee diperlakukan begini oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang, sejak dulu lagi peruntukan sebanyak RM6000 kepada pusat khidmatnya disekat. Malahan sebagai Wakil Rakyat, beliau dihalang untuk mengurus bantuan banjir untuk penduduk dikawasan Tanjung Bungah yang berjumlah RM700.

Begitu juga dengan bantuan tahunan untuk pusat khidmatnya yang berjumlah RM200,000. Semuanya disekat tidak diberikan. Inilah wajah sebenar DAP yang disanjung oleh pengikut dalam Pakatan Harapan. 

Begitulah wajah sebenar DAP kepada mereka yang tidak tahu siapakah DAP dan Dinasti Lim. Mereka tidak segan silu bertindak zalim kepada orang yang menentang mereka. 



.

No comments:

Post a Comment