Sunday, May 21, 2017

PAS KELANTAN GOYANG, TUDUH UMNO PINDAH PENGUNDI


Nampaknya PAS semakin tertekan untuk mengekalkan kerajaan kuasa mereka di Kelantan sehingga menjadikan keyakinan rakyat kepada UMNO sebagai alasan mereka akan kalah dibeberapa kawasan di Kelantan.  

Kononnya UMNO memindahkan pengundi  di beberapa kawasan Dewan Undangan Negeri di Kelantan. Jika UMNO nak menang dengan cara macam tu dah lama dah UMNO boleh buat, Bukan susah pun.Tidak perlu nak memindahkan pengundi di kawasan kalah seperti yang didakwakan oleh pembangkang.  

UMNO hanya melaksanakan hal-hal yang berkaitan dengan keperluan pengundi, semuanya mengikut prosuder yang sah seperti digariskan Suruhanjaya Pilihan Raya. Itu yang diperjelaskan oleh Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

Namun jika mereka sendiri memilih lokaliti mengundi kerana berpindah dan bermastautin di kawasan baru maka itu adalah hak mereka sebagai rakyat Malaysia. Tidak ada siapa yang boleh menghalang mereka.

Exco PAS Kelantan, Datuk Mohamed Fadzli Hassan menuduh UMNO buat permindahan pengundi secara terancang dalam usaha UMNO Kelantan untuk menang lebih banyak kerusi dalam PRU - 14 akan datang. 

Sebenarnya PAS tidak perlu risau mereka kalah jika mereka betul-betul berkhidmat untuk rakyat. Jika benar kerajaan PAS Kelantan membela nasib rakyat, sudah tentu mereka tidak risau. Ini kerana mereka tahu kerajaan Barisan Nasional lah yang banyak membantu rakyat Kelantan. Pelbagai bantuan kerajaan termasuklah membina semula rumah baru yang musnah teruk dilanda banjir besar pada 2014. 

Jika mereka ada bukti kukuh, tampillah kepada SPR dan buat bantahan. SPR ada kuasa untuk membuat siasatan dan membatalkan pertukaran alamat tersebut.

Bukankah PAS yakin benar mereka akan menang di Kelantan ? Mana pergi keyakinan tersebut. Atau mereka sudah goyang apabila Parti Mat Sabu Parti PAN memberi amaran akan mengantikan PAS di Kelantan ? 

Sudah berbelas tahun berkuasa di Kelantan baru hari ini mereka mereka merasa bimbang. Sebenarnya denyut Nadi Rakyat sudah bergema di Kelantan. 










No comments:

Post a Comment