Saturday, May 20, 2017

KIT SIANG SIBUK BERPOLITIK, GELANG PATAH TERPINGGIR



Rata-rata penduduk GELANG PATAH menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap Ahli parlimen mereka sendiri yang asyik berpolitik dan meninggalkan Gelang Patah terkontang kanting tiada pembelaan.

Betapa PATAHnya hati mereka melihat Gelang Patah sering diabaikan. Rasa macam nak patah-patahkan saja ahli parlimen yang tidak bertanggungjawab ini. Ramai juga yang sudah patah semangat dengan karenah Lim Kit Siang yang tidak kira malam atau siang berpolitik saja kerjanya, pembangunan dan keperluan penduduk di Gelang Patah tidak pernah dia perduli.

Dari dulu lagi sudah dipesan, jangan percaya dengan lagak dan cakap-cakap kosong DAP. Mereka bukan tahu buat kerja. Berilah satu kerja yang baik untuk rakyat yang telah mereka laksanakan ? Tak ada pun, lagi menyusahkan rakyat adalah. Di Pulau Pinang, tarif air dinaik 4 kali dalam era pemerintahan DAP. 

Alasan mereka, tarif air di Johor lagi tinggi dari mereka. Ehh... apa jenis jawapan ni ? Bukankah mereka dahulu berkempen untuk mengurangkan beban rakyat, sepatutnya mereka kurangkan lagi tarif air tersebut bukan naikkan lagi. 

Inilah muka-muka penipu pemimpin DAP, mereka menipu rakyat hidup-hidup tanpa ada rasa malu. Oleh itu penduduk Gelang Patah terutama kaum Cina kena sedar, bahawa DAP tidak pernah buat kerja untuk rakyat. Hanya Barisan Nasional yang sentiasa membela rakyat.

Sebab itulah walaupun tidak menang kerusi di Gelang Patah, parti MCA sentiasa berada di kawasan bagi membantu rakyat di Gelang Patah. Ahli-ahli MCA sentiasa bekerja keras bagi memastikan kerusi Parlimen Gelang Patah kembali kepada rakyat. 

Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong mahukan semua ahli MCA berkerja keras membantu rakyat bagi mengembalikan keyakinan mereka kepada Barisan Nasional. Sudah tentulah rakyat di Gelang Patah tidak mahu lagi insiden ahli parlimen mereka yang "hilang"entah kemana berlaku lagi. 

Menurutnya lagi,'Parlimen Gelang Patah merupakan  antara10 kerusi yang menjadi perhatian MCA sebelum PRU 14. Ka Siong mahu ahli-ahli MCA bersungguh -sungguh memastikan kemenangan kembali berpihak kepada Barisan Nasional. 

Biarlah DAP nak berpolitik siang malam pun, kita perlu utamakan kesejahteraan rakyat.  










No comments:

Post a Comment