Monday, November 21, 2016

BN SENTIASA BANTU MASYARAKAT CINA



"ANDA TIDAK BOLEH MINTA DARIPADA KERAJAAN BN APA YANG  MAHU TETAPI APABILA PILIHAN RAYA TIBA, ANDA SOKONG DAP"  
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak


Pada Majlis Perhimpunan Agung Tahunan MCA yang ke 63, di Dewan Son Choon, Wisma MCA minggu lalu Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menyeru kaum Cina di negara ini agar menyokong kembali Barisan Nasional.

Melalui sokongan itulah MCA juga akan menambah bilangan Anggota Kabinet daripada MCA. Barulah seimbang jumlah kaum Cina sebagai etnik kedua terbesar di negara ini. 

Perdana Menteri berkata, usaha menarik sokongan kaum Cina kini semakin lancar memandangkan krisis kepimpinan yang pernah melanda MCA telah berakhir dan ahli sudah kembali bersatu. 

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong  Lai dalam majlis yang sama turut mengingatkan ahli MCA bahawa DAP bukan parti yang ikhlas membantu masyarakat Cina. Mereka tidak pernah menyelesaikan masalah yang melibatkan orang Cina. Kebanyakan isu yang dibangkitkan masyarakat Cina antaranya melibatkan isu sekolah Cina, ekonomi dan penggunaan tanah diselesaikan oleh MCA dengan kerjasama kerajaan sedangkan DAP hanya mencari isu-isu kontroversi, perkauman dan apa sahaja yang boleh digunakan untuk meraih sokongan dan undi kepada mereka. 

Inilah DAP, mereka hanya retorik untuk menarik sokongan kaumCina. Sedangkan MCA kekal konsisten dan ikhlas dalam memperjuangkan keperluan ma­sya­rakat Cina di negara ini 

Dalam konteks ini, MCA berharap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluluskan penubuhan SJKC baharu dan memberi kebenaran untuk memindah sekolah yang mempunyai kurang murid ke kawasan berkepadatan penduduk Cina ter­utamanya di bandar,” katanya.


Sementara itu, dalam sidang akhbar yang sama, Tiong Lai mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri yang memberi maklum balas positif terhadap permohonan MCA untuk menubuhkan lebih banyak SJKC baharu


No comments:

Post a Comment