Monday, June 13, 2016

BERI SOKONGAN KEPADA CALON BN DI SUNGAI BESAR



Itulah gesaan yang dibuat oleh Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai kepada masyarakat cina di Sungai Besar. Menurutnya terdapat 7000 anggota parti yang juga pengundi di Sungai Besar pada pilihan raya kecil (PRK) di parlimen ini. 

Di Sungai Besar terdapat lebih 50 peratus pengundi Cina yang rata-ratanya merupakan anggota MCA. Maklumat ini telah dikenal pasti kira-kira 5000 daripada mereka mempunyai alamat sah di Sungai Besar.

Beliau mahu semua ahli yang juga pengundi si Sungai Besar untuk pulang mengundi dan memberi sokongan penuh kepada BN pada PRK kali ini.

Menurut beliau rakyat  hari ini sudah bijak untuk memilih parti mana yang boleh memberi manfaat kepada mereka dan parti mana yang menyajikan janji-janji kosong kepada rakyat. Bukan setakat itu, mereka juga suka memecahbelahkan perpaduan kaum yang sudah lama sedia terjalin. 

DAP dan PKR adalah parti yang suka menghasut rakyat. Lihatlah siapa yang membawa rakyat ke jalan raya, siapa yang menghasut pelajar dan mahasiswa turun ke jalan raya. Tidak ada manfaatnya memilih parti yang tidak membawa kemajuan kepada negara dan kawasan kita.  

"Justeru saya menyeru kepada semua ahli yang juga pengundi di Sungai Besar untuk pulang mengundi dan memberi sokongan penuh kepada BN pada 18 Jun," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas melakukan tinjauan mesra bersama Ketua Pemuda Senator Chong Sin Woon dan jentera parti, bertemu pengundi di sekitar pekan Sekinchan petang tadi.

Barisan Nnasional terbukti parti yang mendengar keluhan masyarakat terutama para petani, nelayan dan mereka yang berpendapatan rendah. Ini kerana dasar-dasar kerajaan banyak berkaitan untuk membantu taraf hidup mereka.

"Kami di MCA sentiasa bersedia membantu petani dan nelayan di peringkat Persekutuan dan kami mengalu-alukan rakyat untuk menyatakan segala yang menjadi kerisauan dan masalah mereka. ujar Liow. 

Sebagai contoh Liow berkata kerajaan komited menyelesaikan masalah air yang dihadapi pesawah di sini sebelum ini dan turut menegaskan bantuan pihaknya tidak terhenti di situ dengan hanya menghulurkan bantuan semasa PRK itu sahaja.

PRK itu menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara Barisan Nasional (BN), PAS dan Parti Amanah Negara (Amanah) berikutan kematian Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau Sarawak pada 5 Mei lalu.

No comments:

Post a Comment