Friday, April 20, 2018

KAD BANTUAN TEKSI 1 MALAYSIA JADI SASARAN FITNAH PEMBANGKANG



Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) ditubuhkan untuk pada 3 Jun 2010. Sejak ia ditubuhkan hinggalah hari ini, SPAD tidak sunyi daripada panahan Fitnah pembangkang. Entah kenapa agensi kerajaan ini selalu menjadi sasaran pihak pembangkang. Ada saja kesilapan dan kesalahan yang sengaja di cari oleh pihak pembangkang. 

Apatah lagi dekat-dekat dengan Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) macam-macam tohmahan yang di lemparkan kepada kerajaan dan SPAD. Sememangnya pembangkang akan mencari apa sahaja bahan untuk kempen mereka bagi meraih sokongan rakyat.

Boleh jadi mungkin juga mereka bimbang dengan penerimaan rakyat terhadap usaha SPAD menyelesaikan masalah rakyat. 

Baru-baru ini SPAD dilontar tohmahan dan fitnah oleh pembangkang kononnya Kad Bantuan 1 Malaysia akan diberikan selepas pilihan raya'. Ini semua adalah berita palsu, tidak benar. Pembohongan ini sengaja disebarkan bagi menimbulkan kemarahan pemandu teksi dan rakyat. 

Sebenarnya pemandu teksi  telah pun mengambil kad masing-masing selepas kad bantuan dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 13 April di Taman Ekspo Pertanian Serdang (MAEPS), malahan kesemua kad telah diaktifkan sebaik sahaja diambil oleh mereka. 

SPAD memberi jaminan pemandu teksi tidak perlu risau kerana pihak SPAD telah menyediakan 67,000 kad bantuan yang boleh diambil dalam tempoh tiga bulan bermula esok sehingga 16 Julai depan. Tidak ada apa yang perlu dirisaukan. 

Seramai 12,000 pemandu teksi telah hadir dan didapati sebahagian besar pemandu-pemandu teksi tersebut telah memberikan kerjasama ketika beratur untuk mengambil kad tersebut. Hanya segelintir daripada mereka sahaja berebut-rebut dan berasak-asak semasa mengambil kad bantuan tersebut.

SPAD ingin mengesyorkan para pemandu teksi di seluruh negara yang masih belum menerima Kad Bantuan Teksi 1Malaysia, bahawa kad tersebut boleh diperolehi di pejabat-pejabat SPAD di seluruh negara (kecuali Ibu Pejabat di Kuala Lumpur), iaitu di Kelana Jaya, Pulau Pinang, Kuala Terengganu dan Johor Bahru mulai hari Isnin, 16 April 2018 sehingga 16 Julai 2018.


Orang ramai terutamanya para pemandu teksi boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai Kad Bantuan Teksi 1Malaysia boleh dilayari di laman web www.spad.gov.my/ms/pengusaha-kenderaan/teksi/kad-bantuan-teksi-1malaysia .





No comments:

Post a Comment