Monday, February 26, 2018

PENGUNDI CINA SERIK DENGAN DAP


Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai melahiran keyakinannya terhadap sokongan pengundi Cina kepada Barisan Nasional pada pilihanraya umum ke 14 nanti. Ini kerana sambutan yang cukup memberangsangkan dari masyarakat Cina khususnya di kawasan luar bandar kepada parti MCA.

Masyarakat Cina hari ini semakin sedar DAP sebenarnya tidak membawa apa-apa kebaikan kepada mereka melainkan menabur janji-janji palsu dan memecahbelahkan perpaduan antara kaum. 

Pada mereka inilah masanya menunjukkan sokongan kepada MCA yang selama ini tidak pernah jemu membantu masyarakat Cina. Ramai kaum Cina telah kembali ke pangkuan MCA kerana mereka sedar yang membangunkan negara hari ini adalah kerajaan Barisan Nasional bukannya DAP. 

Apa yang lebih teruk, pemimpin DAP tidak habis-habis terkait dengan skandal rasuah dan salahguna kuasa. Sedangkan merekalah yang selama ini berdegar-degar kononnya bersih dari rasuah. 

Bagi masyarakat Cina, apabila mereka melakukan perbandingan antara DAP & MCA, MCA dilihat sebagai sebuah parti yang Competent, mempunyai Accountability dan juga Transparent dalam menjadi sebahagian daripada kerajaan Persekutuan. Malah sehingga hari ini, tidak ada seorang pun pemimpin MCA didakwa mahupun ditangkap SPRM kerana rasuah dan salah guna kuasa

Tiong Lai  berkata, beliau telah meninjau dan bertanya kepada masyarakat di akar umbi dan beliau dapat merasai sokongan padu dari masyarakat Cina. Mereka juga berkata inilah masanya (PRU 14) undi akan datang kepada MCA dan Barisan Nasional.

Pemimpin MCA  telah membuktikan bahawa mereka tetap konsisten membantu serta berkhidmat untuk rakyat bukan seperti pemimpin DAP yang lari dari kawasan Parlimen contohnya Lim Kit Siang yang lari dari Gelang Patah ke Pulau Pinang. 

Tiong Lai yang juga Menteri Pe­ngangkutan berkata, MCA gigih meraih kembali kepercayaan rak­yat agar dapat bersama-sama memberi fokus terhadap agenda transformasi Kuala Lumpur menjadi 'Greater KL' untuk pembangunan ekonomi dan kemajuan negara.

“Dalam ucapan saya tadi saya ajak orang ramai dan semua penduduk agar beri kekuatan kepada MCA untuk kemajuan yang lebih pesat. MCA dalam pentadbiran negara yang mempunyai kuasa dan resources lebih besar.

“Sebab itu saya ajak kaum Cina memberi sokongan padu agar kita dalam kerajaan dapat guna sumber-sumber yang ada bagi membantu mereka semula. Kalau undi DAP maknanya rakyat letak kuasa mereka (sebagai pengundi) kepada yang luar daripada 'corridor of power'.

No comments:

Post a Comment