Friday, October 13, 2017

SIMPOSIUM PENGANGKUTAN AWAM DARAT 2017: "Reimagining Transportation: Mobiliti Mampan"


Lebih kurang lima tahun yang lalu, ekosistem pengangkutan awam darat di Malaysia dan di rantau ini telah mengorak langkah yang perubahan yang luar biasa sebagai  satu agensi transit. Manakala kerajaan terus melabur dalam satu langkah kepada penyelesaian pengangkutan pada  abad ini bagi memenuhi pelbagai keperluan mobiliti masa depan. 

Dalam arus kemajuan ini, kita telah menghadapi cabaran yang besar - perubahan iklim, penduduk yang semakin berkembang pesat, kekurangan sumber daya, dan lain-lain. Tetapi kita juga mendapat peluang yang baik -iaitu peluang untuk mengubah reka bentuk dan membina perhubungan dengan rakyat.

Justeru itu, kami sekali lagi berbesar hati menjemput anda untuk menjadi sebahagian daripada Simposium Pengangkutan Awam Darat (LPT) tahunan yang dijadualkan diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dari 22 hingga 23 Oktober 2017.

Simposium ini telah diadakan buat kali ke enam berturut-turut yang merupakan acara luar yang terbesar yang dianjurkan oleh SPAD. Banyak acara bakal diadakan antaranya Anugerah Makan Malam dan Anugerah Industri, dan lain-lain lagi. 

Simposium tahun ini yang bertemakan "Reimagining Transportation: Mobiliti Mampan". Simposium merupakan platform  yang terbaik untuk pemain industri LPT, kerajaan, pembuat dasar, NGO, ahli akademik, pelajar dan masyarakat awam untuk membincangkan dan berkongsi cara yang terbaik dan bertukar-tukar pendapat sambil  merencana perancangan perjalanan ke hadapan sambil terus membina masa depan.

Jom sama-sama memeriahkan lagi suasana simposium ini dengan pelbagai aktiviti menarik menanti para pengunjung. Anda juga  berpeluang merasai sendiri bagaimana memandu simulator kereta api berkelajuan tinggi dari China, Japan dan Korea. Banyak juga hadiah yang menanti antaranya hadiah yang bernilai RM 200,000 para pengunjung untuk dimenangi..

Anda juga berpeluang berinteraksi dengan pengacara Radio Hot.FM, Ajak, Fizie dan Issey

Jumpa anda 22 dan 23 Oktober ini di Simposium Pengangkutan Awam Darat 2017!!!


No comments:

Post a Comment