Thursday, October 12, 2017

DAP SUDAH MULA "SERANG" HAK MELAYU



Kebangsatan Zaid Ibrahim semakin menjadi-jadi. Jika sebelum ini dia begitu mempertahankan Pesta Arak di Selangor, kali ini dia sudah menambah kemabukannya dengan mengangkat Lim Kit Siang sebagai bakal Perdana Menteri, Malaysia. 

Kita sedar yang suara Zaid Al-Kudalari ini adalah suara DAP. Takkan ada orang Melayu yang waras memberi baiah kepada Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri. Tapi Zaid ni kita tak tahu apa yang menjadikan dia sebegitu biol kepala otaknya. 

Bagaikan seperti yang di rancang, selepas Zaid Al-Kudalari menyatakan kewajarannya bapa Guan Eng sebagai Perdana Menteri, maka selepas itu Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Prof. Dr. P. Ramasamy menyambut salakan Zaid dengan memberi sokongan seratus peratus kepada kenyataan Zaid tersebut.

Yang paling tak masuk akal, boleh dia (Zaid) kata memilih Lim kit Siang sebagai PM adalah satu idea yang bernas. Agaknya kecik-kecik dulu apa lah yang dia makan sampai boleh mengangkat orang yang sangat memusuhi Islam sebagai Perdana Menteri. Kita sedar kenyataan Zaid itu sudah tentu di rancang untuk melihat reaksi balas rakyat Malaysia. 

Melihat kecaman daripada orang Melayu, Ramasamy yang juga merupakan Timbalan Setiausaha Agung DAP bangkit menyambung kebangsatan Zaid si lidah pengkhianat bangsa, apabila menyatakan pemimpin yang paling layak untuk dipertimbangkan untuk diangkat sebagai Perdana Menteri. 

Pada Ramasamy Kit Siang idola yang perlu diletakan sebagai Perdana Menteri kononnya telah menghabiskan usianya berjuang untuk demokrasi dan keadilan. Macam nak muntah kalau dengar dia cakap macam tu. Padahal dari dulu sehingga kini dialah paling berkuasa dalam DAP, sedangkan UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN sudah berapa kali tukar Presiden. Tidak ada siapa yang berani melawan Kit Siang anak beranak. Sesiapa yang melawan cakapnya alamat tempat duduknya dalam parti tidak akan selamat. 

Rakyat Malaysia generasi sekarang mungkin tidak tahu, tetapi dalam sejarah tercatat antara sebab kepada pergaduhan kaum pada 1969 berpunca daripada DAP yang mana ketua pemudanya ketika itu adalah Lim Kit Siang, idola mereka ketika itu hinggalah hari ini.

Siapa tahu dimana Lim Kit Siang dilahirkan ? Tidak ada siapa yang tahu dimana Lim Kit Siang dilahirkan, siapa ibunya, siapa bapanya..??? Tiada siapa pun yang tahu. 

Menolak pemimpin DAP sebagai Perdana Menteri bukanlah sesuatu yang rasis. Generasi muda hari ini perlu tahu dan faham sejarah, Perlembagaan Persekutuan dan sosial kontrak. Tidak perlu sebenarnya mempersoalkan kenapa pemimpin DAP tidak layak menjadi Perdana Menteri terutama anak-beranak Lim Kit Siang. Selain daripada mereka memusuhi Islam dan orang Melayu, mereka juga ingin mengubah sistem pemerintahan dalam negara ini. 

Slogan Malaysian Malaysia yang  mereka laungkan selama ini mempunyai maksud yang tersirat bahawa tiada lagi Ketuanan Melayu dalam negara ini. Ketuanan rakyat yang mereka laungkan hari ini hanyalah fatamorgana yang dilihat jauh tetapi sebenarnya tiada langsung. Pemimpin mereka sendiri pun tidak pernah berubah, apa lagi ideologi mereka- jangan haraplah. 

Orang Melayu kalau tidak sedar lagi akan permainan DAP ini, bersedialah untuk dijajah sekali lagi. Sedar-sedarlah ....









 


No comments:

Post a Comment