Friday, October 27, 2017

DAP PEMUSNAH vs BN PEMBELA RAKYAT



Apabila kita bina sesuatu, ianya bukan dibina untuk runtuh. Begitu juga apabila kita memilih kerajaan. Ianya untuk membantu kita bukan menyusahkan kita. Tetapi tidak kepada kerajaan DAP Pulau Pinang, mereka membawa kesengsaraan kepada rakyat yang memilih mereka sebagai kerajaan. Rakyat Pulau Pinang hari ini merasa kecewa dan tertipu, tapi apa yang boleh dibuat lagi memang itu yang mereka pilih dahulu. 

Sejak DAP berkuasa di Penang, berapa banyak sudah premis perniagaan rakyat yang telah mereka robohkan, berapa banyak kampung rakyat yang telah mereka musnahkan.  Sepanjang pemerintahan 2 penggal DAP Di Pulau Pinang, antara sedar dan tidak, sebanyak 24 buah kampung di Pulau Mutiara itu dirampas dan penduduk asalnya di usir.

Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang ini bagaikan perlakuan  pengganas Yahudi  keatas penduduk Palestin di Timur Barat. Pengusiran terancang yang mereka lakukan hari ini seolah-olah membiarkan rakyat terusir dari tanah mereka atas alasan menempatkan pusat membeli belah dan pembinaan rumah mewah. Mereka hanya mementingkan projek-projek merah, langsung mereka tidak memikirkan masalah rakyat bawahan.

Oleh itu kerajaan DAP lebih sesuai disebut kerajaan pemusnah atau kerajaan anti rakyat. Yang peliknya ada premis-premis perniagaan seperi kilang haram tidak pula mereka roboh atau tutup, bahkan kerajaan DAP Pulau Pinang terus mempertahankan kewujudannya. Rupa-rupanya apabila disiasat.

Ini jelas dalam kenyataan Ketua Menterinya Lim Guan Eng bahawa kerajaan pimpinannya  tetap bertegas dengan dasar untuk tidak merobohkan kilang haram pembakaran habuk kayu di Kampung Sungai Lembu, Penanti dan masih menunggu kata putus daripada SPRM.


No comments:

Post a Comment