Wednesday, October 4, 2017

AHLI BENGANG, KIT SIANG PERTAHANKAN ANAK



Nampaknya veteran DAP, Lim Kit Siang tak boleh langsung jika ada orang yang menyentuh kedudukan anak kesayangannya Lim Guan Eng kerana sehingga kini masih buat bodoh je berkenaan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu.

Gesaan akar umbi yang mahukan pemilihan semula CEC secepat mungkin dia buat tak reti saja. Padahal ini juga adalah arahan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS), kata Naib Pengerusi DAP Cawangan Taman Ehsan Klang, L.P Pannerselvam. 

Kit Siang sampai hari ini buat tak reti saja desakkan pemilihan semula CEC. Bukan kita tak tahu dia mahu mengekalkan Dinasti Lim dalam DAP sampai bila-bila. Tak ada lagilah dalam dunia ini parti dikuasai oleh satu keluarga melainkan DAP. Samalah macam PAP, hari ini kita lihat Perdana Menteri Singapura dikuasai oleh keluarga Lee. Sememangnya DAP dan PAP satu DNA.

Mereka kalau bercakap berkenaan Demokrasi bukan main lagi hentam UMNO, MCA dan MIC. Selalunya sasaran DAP ialah MCA. Ini kerana DAP mahukan sokongan orang Cina kepada mereka. Padahal apalah sangat sumbangan DAP kepada kaum Cina. Asyik menipu dengan janji-janji kosong sahaja. 

Nak tak nak DAP kena buat pemilihan ini selewat-lewatnya pada bulan Disember ini seperti yang telah diarahkan oleh ROS. Sebelum itu DAP kena dedahkan senarai semua nama perwakilan serta cawangan. Jangan nak kelentong lagi ahli seperti pemilihan lepas. Jangan sampai pemilihan kali ini tak sah lagi.

Namun kita yakin DAP ni pakar buat drama,entah drama apa pula kali ini mereka nak buat. Harap ahli DAP bijak untuk membuat keputusan agar DAP tidak lagi di dominasi oleh perosak dari Dinasti Lim. 


Pada 20 Julai lalu Ketua Pengarah ROS, Datuk Mohammad Razin Abdullah menegaskan DAP perlu akur dengan arahan jabatan itu supaya mengadakan pemilihan semula CEC.

Menurutnya, kegagalan DAP berbuat demikian menyebabkan CEC yang sedia ada bukan sahaja tidak diiktiraf, melah tidak boleh berfungsi secara sah.


Dalam pada itu, Pannerselvam tidak menolak kemungkinan Kit Siang dan Guan Eng bimbang akan hilang jawatan jika pemilihan semula CEC diadakan berikutan kerjasama DAP dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).


“Saya difahamkan sebilangan besar ahli DAP di peringkat akar umbi tidak bersetuju dengan tindakan DAP adakan kerjasama de­ngan PPBM terutama dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad. Mereka tidak puas hati kerana kerjasama itu tidak memberi




No comments:

Post a Comment