Monday, June 20, 2016

KEMENANGAN BN BUKTI SENTUHAN MCA BERJAYA



Antara tumpuan utama ketika Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Selangor ialah unci Cina. Banyak spekulasi d media arus perdana dan media sosial menyatakan kali ini Pakatan Harapan akan menghadapi masalah dengan undi dari masyarakat Cina. 

Walaupun Pakatan Harapan mendendangkan irama kemenangan di parlimen Sungai Besar berdasarkan undi kaum Cina yang agak tinggi iaitu 13,142 (30.68%). Namun lagu yang didendangkan kali ini teramat sumbang. Umpan mereka di Sungai Besar berkenaan satu billboard yang rasis mengundangkan rasa kurang senang bukan sahaja bagi orang Melayu bahkan kepada masyarakat Cina disitu. 

Budaya kotor DAP yang suka memain isu sentimen perkauman ternyata memakan diri apabila calon BN Budiman Mohd Zohdi menang besar. Usaha jentera Barisan Nasional dari MCA yang begitu gigih berkerja tanpa rasa jemu dan mengenal penat menghasilkan kemenangan besar buat BN. Lebih 2000 anggota MCA digerakan dari seluruh negara membantu calon BN di Sungai Besar. 

Jelas sekali strategi MCA berjaya dan berkesan yang mana akhirnya diterjemahkan di kertas undi. Ketenangan dan kesabaran jentera BN dari MCA menjentik hati pengundi di Sekincan dengan melawat dari rumah ke rumah, mendengar terus suara dari hati pengundi amat memberi kesan yang mendalam kepada pengundi. 

Ditambah pula dengan calon BN yang memang terkenal dengan kemesraan dan budi pekerti yang tinggi memudahkan gerak jentera BN MCA membawa beliau kemana-mana. 

Ppresiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam satu kenyataannya mengucapkan tahniah kepada kedua-dua calon BN yang menang besar di PRK kali ini. Beliau menyatakan kemenangan ini adalah kerana keyakinan rakyat terhadap calon BN yang menunjukkan satu konsesus semangat kerjasama, perpaduan, keamanan dan kestabilan. Rakyat juga melihat bahawa hanya BN yang mampu mentadbir urus dengan lebih cekap dan amanah disamping dapat meningkat lagi kemajuan di kawasan Sungai Besar. 

"Saya ingin mengucapkan terima kasih masyarakat Cina untuk meletakkan BN dihati anda. Sesungguhnya, ini membuka jalan untuk masa depan yang lebih cerah untuk kita semua. Bersama-sama, kita mengubah Malaysia menjadi sebuah negara maju, lebih progresif dan menjana peluang.

Kemenangan besar BN di Sungai Besar dengan undi 16,800 dan di Kuala Kangsar dengan undi 12,653 membuktikan rakyat Malaysia terutama kaum Cina tidak lagi boleh diperolok-olokan oleh DAP. 

Rakyat sudah memberi mesej yang jelas kepada Pakatan Harapan bahawa dakyah mereka kali ini sudah berakhir. Tolak Pakatan Harapan bererti mengundi kepada keamanan, kesejahteraan dan kestabilan. 

HIDUP BN !







No comments:

Post a Comment