Monday, May 21, 2018

APA KE HAL PULA ?

Majlis angkat sumpah Menteri Kabinet di Istana Negara petang ini berjalan lancar dengan didahului oleh Menteri Wanita dan Pembangunan Keluarga, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Wan Azizah juga merupakan Timbalan Perdana Menteri.




Kenapa M. Kulasegaran pakai serban?

Lim Guan Eng yang tampil memakai songkok, mengangkat sumpah sebagai Menteri Kewangan bersama-sama dengan Mohamad Sabu sebagai Menteri Pertahanan dan Tan Sri Muhyidin Yasin sebagai Menteri Dalam Negeri.

Tetapi timbul persoalan apabila melihat M. Kulasegaran yang mengangkat sumpah sebagai Menteri Tenaga Manusia dengan mengenakan serban.

Bagaimanapun, pencarian di Google, serban yang dipakai oleh Kulasegaran adalah serban yang dipakai oleh penganut agama Hindu.

Jika Gobind Singh Deo melilit serban di kepalanya pada majlis angkat sumpah sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia, memang beliau kelihatan kacak tetapi Kulasegaran tampil memakai serban, ia agak aneh.

Turut mengangkat sumpah, Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik, Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Menteri Pembangunan Luar Bandar, Rina Mohd. Harun, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, zuraida Kamaruddin, Menteri Pengangkutan, Loke Siew Fook, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub dan Menteri Kesihatan, Dr. Dzulkefly Ahmad.

Majlis angkat sumpah diadakan di hadapan Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V. - UTUSAN ONLINE



No comments:

Post a Comment