Thursday, February 22, 2018

WEE KA SIONG "HENTAK" GUAN ENG SAMPAI "BISU"



Mana pergi kesombongan dan keangkuhan dinasti Lim dalam DAP ? Mana suara Lim Guan Eng yang kononnya hebat berhujah ? Mana pergi semua,  kenapa sudah membisu bagaikan cicak tertelan kapur? 

Itulah orang cakap dulu, jangan berlagak sombong sangat nanti terpeleot nanti sakit. Sekarang apa dah jadi, setiap kali buka mulut....makin terbuka segala kebobrokan dan segala kisah yang tersembunyi.

Guan Eng ingat Wee Ka Siong ni siapa ? ingat dia boleh buli atau kelentong macam Mat Sabu. Pendedahan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong berkenaan firma China, China Railway Construction Corporation Malaysia Bhd. (CRCC) yang didakwa hanya dibayar sebanyak lima peratus atau kira-kira RM3 juta oleh kerajaan DAP Pulau Pinang sejak kontrak projek terowong dasar laut ditandatangani membuatkan mulut Guan Eng terlopong dan ternganga tak boleh nak jawab.


Hal ini bukan kes kecil bahkan ianya amat serius kerana melibatkan teknikal dan kewangannya dan juga membuktikan bahawa CRCC dan sebuah lagi firma China, Beijing Urban Construction Group (BUCG) sudah tidak terlibat lagi  dengan projek berkenaan. Macam mana syarikat yang sudah tidak terlibat ada dalam projek ini ? Ini yang buat Guan Eng jadi bisu dalam seminggu ini. 

Hello Guan Eng, ini bukan projek jual kacang putih tepi jalan daa....!!!

Apa yang lebih mengejutkan, Wee juga mendedahkan, syarikat Sri Tinggi Sdn. Bhd  iaitu salah satu syarikat yang disebut-sebut oleh Lim Guan Eng kononnya terlibat dalam projek terowong dasar laut sudah tidak lagi menjadi pemegang saham dan satu lagi syarikat iaitu Juterasi Sdn. Bhd. langsung tidak beroperasi lagi. 

Lim Guan Eng, tolong jawab, "Apa sudah jadi nii???"

Mana mungkin Zenith Contruction Sdn. Bhd. yang baru setahun jagung dengan modal berbayar RM300,000 menjadi kontraktor tunggal dalam projek ini ? T

Tahu tak anda berapa umur Zenith Con. Sdn Bhd. ini ? Syarikat ini baru 82 HARI hidup dalam dunia ini. Syarikat "baby" lagi, makan pun kena suap lagi !

Ini lagi satu kegilaan dan kebodohan Lim Guan Eng dalam menguruskan projek yang bernilai Jutaan Ringgit. Semuanya lebur, caca marba dan melingkup. Cara paling selamat ialah tuduh BN sabotaj projek ini. Rakyat tidak bodohlah nak dipermain-mainkan. 


Jelas sekali, kerajaan DAP Pulau Pinang yang diketuai DAP itu telah  menyerahkan projek bernilai RM6.34 bilion kepada syarikat yang hanya berusia 82 hari. Ini mungkin membawa erti syarat kelayakan tender projek kerajaan DAP Pulau Pinang dengan modal berbayar sekurang-kurangnya RM381 juta tidak lagi dilaksanakan kerajaan negeri itu,” 


No comments:

Post a Comment