Monday, October 2, 2017

DAP GUNA MELAYU UNTUK MENJAHANAMKAN MELAYU




DAP sejak ditubuhkan sedar yang mereka tidak akan mampu menumbangkan UMNO dengan menggunakan kekuatan bukan Melayu. Oleh itu tidak hairan DAP hari ini lebih banyak menggunakan tenaga orang Melayu untuk menentang parti UMNO, parti yang membela nasib bangsa Melayu. 

Bak kata Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa - "tidak akan tumbang kayu kalau tak kerana kayu dan orang Melayu tidak akan jatuh atau lemah kalau tidak dilemahkan orang Melayu sendiri".

Janganlah kita bermimpi untuk melihat DAP mengubah agenda dan ideologi mereka. Mungkin mereka kali ini nampak begitu mesra dan mengambil berat dengan orang Melayu. Tapi jangan sekali di lupa, Pulau Pinang hari ini berpuluh-puluh kampung Melayu hari ini hanya tinggal nama. Rumah-rumah yang didirikan langsung tidak menunjukkan ia dibina untuk rakyat marhien. 

Buatlah apa jenis pakatan sekalipun, DAP sesekkali tidak akan mengubah ideologi mereka yang keras menentang ketuanan Melayu Islam di bumi Malaysia ini. Lihat saja pakatan yang mereka tubuhkan sejak dulu, bersama parti Semangat 46, PAS, PKR dan terkini Parti Cap Bunga ciptaan Tun Mahathir. Semua jenis perikatan yang mereka buat DAP bertindak sebagai kuasa Dominan. 

Sikap angkuh, biadap dan tidak menghormati kawan dalam pakatan menyebabkan semua usaha mereka musnah. Bagitu juga dengan pakatan yang dibuat kali ini, DAP cuba menyembunyikan niat mereka. 

Walaupun cuba dilihat lebih mesra dan toleransi, dengan menggunakan beberapa kerat Melayu keparat seperti mantan Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, Khalid Samad, Yusuf Rawa, DAP juga menggunakan anak-anak muda Melayu seperti Dyana, Rara, Wan Jie dan ramai lagi anak Muda yang sanggup mengadaikan jati diri bangsa demi habuan dunia. 

Apa pun retorik dan lakonan yang DAP buat, mereka tidak sesekali akan membenarkan ideologi mereka tersasar. Sehinggakan ketika mereka bergabung dengan PAS sekalipun mereka tetap keras menentang apa saja agenda Islam PAS. Justeru tidak hairan setiap kali mereka sentiasa berlaga angin dengan PAS. Demi menumbangkan musuh utama mereka iaitu UMNO masing-masing boleh duduk semeja, tidur sebantal walaupun mimpi masing-masing berbeda. Bukan sahaja berbeza bahkan sangat bertentangan. 

Paling jelas di mata kita hari ini, PAS yang bersama-sama DAP dan PKR dalam kerajaan Selangor penuh dengan kontroversi dan pergolakan yang mana akhirnya kita lihat DAP juga yang menang dalam apa juga isu. 

Pesta arak di Selangor, Menteri Besarnya walaupun seorang Islam berdasarkan nama, pakaian dan amalannya tetapi tidak berani berkata tidak kepada rakan sepakatannya DAP. Berhari-hari dia berpusing-pusing dengan kenyataan berdolak dalik, akhirnya terpaksa tunduk juga kepada kemahuan DAP. 

Pesan Tan Sri Annuar Musa yang patut dipahat dalam minda setiap orang Melayu;

Dengan DAP tidak boleh berkompromi, pendekatan pe­cah perintah sejak dahulu lagi DAP gunakan. Malah, saya selalu kata tidak akan tumbang kayu kalau tak kerana kayu dan orang Melayu tidak akan jatuh atau lemah kalau tidak dilemahkan orang Melayu sendiri.

“Jadi, konsep itu sudah mula digunakan oleh DAP sebab mereka tahu sejak ditubuhkan sampai sekarang mereka tidak dapat memberi ancaman kepada kekuatan UMNO,” 



No comments:

Post a Comment